Sidor

söndag 22 april 2012

Äntligen tillbaka till verkligheten...


Nu har jag läst ifatt lite bloggar och uppdaterat mig. Tyvärr har jag själv inget tränande att rapportera.
Jag har som sagt befunnit mig på konferens två dagar i Stockholm. Det har varit riktigt bra faktiskt och trots den enormt tidigare lördagen är jag glad att jag åkte. Gick upp klockan 04.15 för att åka buss och tåg till Stockholm.
Dagarna har varit fyllda av fantastiska föreläsningar anordnade av Svenska Dyslexiföreningen. Nu handlade inte alla föreläsningar, faktiskt egentligen bara en, om just dyslexi. Det mesta var om läsinlärning och hur man arbetar med elever med koncentrationssvårigheter. Följande föreläsningar gick jag på:

Understanding the heterogeneity of dyslexia - from research to practice
Tidiga insatser ger goda läsare i Finland
Från oro till fokus i klassrummet
Exekutiva funktioner under barndomen - en framgångsfaktor för livet
Pedagogik i klassrummet för elever med koncentrationssvårigheter
Särskilt stöd och åtgärdsprogram i den nya skollagen
Vad gör vi när läsinlärningen gått fel? Wittingmetoden.


Dock är jag enormt trött och slutkörd efter veckan. Bara en ledig dag, det vill säga idag söndag, innan jag jobbar igen imorgon. Det känns. Man behöver två dagar att varva ned och ta det lugnt och därför ser jag redan fram emot nästa helg. Då är det nämligen långhelg. TGISD (Thank God It's Squeeze Day)!!

Idag blir det dans för dottern, löpning för mig under tiden och städning och tvättning för mig i eftermiddag. Jag glad? Nae. Jag måste? Ja. Jag ligga i soffan hela nästa lördag? Ja. 




4 kommentarer:

Anna sa...

Ligga i soffan är så skönt att göra emellanåt, de måste man få njuta av.
Hoppas du får en mindre hektisk vecka. Jag ska oxå försöka mig på att springa sen om jag orkar efter jobbet. Hoppas du får en fin dag! Kram

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jag hoppas att du får chans att ta det lite lugnt i veckan. SUperkram!

StepUp 2 Fitness sa...

Det är tufft med konferens, det är så intensivt.
Hoppas att du har fått vila idag och att du har en lugnare vecka framför dig. Jag har haft en skön helg men har en hektisk vecka framför mig :)
Kram!

Malin-Charlotta sa...

Hej & välkommen hem!

Uha.. jag ligger också efter i bloggvärlden då jag fortfarande tampas med att ta beslut i den "stora frågan". Fokus. Fokus.

Har dock bestämt mig nu, äntligen. Skönt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...