Sidor

söndag 1 april 2012

Bodyrock challenge

Idag startar min Bodyrock challenge. Under januari och februari (eventuellt mars också) körde Bodyrocksiten challenges. De lade upp nya workouts varje dag och man skulle följa dessa i 30 dagar. Lite som Fitnessfighten. Jag var sugen redan då att köra, men jag blev sjuk och annat kom emellan. Nu kör jag i april istället.
Idag börjar det alltså. Dag ett bjuder på ett fitnesstest som ni kan finna HÄR. Jag kommer att lägga upp länkar varje dag till "dagens" workout.
Eftersom jag inte har all utrustning som de har (sandbag, dip station etc) kommer jag att göra modifieringar alternativt byta ut vissa workouts mot andra som inte kräver utrustning. Dessutom kommer jag att lägga till lite cardio och styrka emellanåt. Jag ogillar väldigt korta workouter såvida de inte är grymt jobbiga. Jag tycker om att köra 45 min -1 timme vanligtvis. Nu har jag ju oftast den tiden. Tar man bort nån timme av TV- och datatid, får man loss tid till träning.

Onsdagar kommer att vara vilodag eller yoga eftersom jag jobbar sent då. Känner jag mig själv kommer jag inte ens orka yoga. Men ambitionerna kan ju finnas!

Let's get ready to rumble!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ska bli kul att följa dig =)

Anonym sa...

Men åhhh! Detta hade jag ju heelt missat... :( Så blir det när jag inte läser din blogg VARJE dag, utan läser ikapp en gång i veckan... Nu ligger du med i min Bloglovin, så blir det lättare ;)
Låter som ett grymt kul upplägg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...