Sidor

tisdag 10 april 2012

Bodyrock vecka två dag två

Dag två vecka två gick alldeles utmärkt. Egentligen var jag trött och seg (sov förmodligen för länge den natten. Då blir jag så.) men jag satte på mig kläderna, laddade Spotify med senaste spellistan och pumpade igång. 
Här är träningsskadan! Min "sandbag"  blev lite galen....
Jag förstod inte riktigt exakt hur mycket man skulle göra av varje övning så jag improviserade, men det blev ett långt pass på 40 minuter. Dagens pass blev pyramid på dessa övningar (passet med bilder och förklaring ser ni HÄR). 

1. Kag squat - ställ din sandbag mellan benen, knäböj ned och lyft upp ( ha koll på ryggen!), svinga och lägg den på höger axel samtidigt som du ställer dig upp, gör en knäböj. Lägg ned sandbagen igen och hoppa framåt ett hopp (lika långt som längden på din bag). Gör höger axel först, alla reps. Sen gör du vänster axel alla reps.

2. Hug low jacks - håll din sandbag i ett fast grepp, som om du kramar den, och stå bredbent. Knäböj brett och hoppa med benen som om du gör jumping jacks. Benen ska fortfarande vara böjda som i knäbjöj när du hoppar.

3. 10 höga knän + 10 mountain climbers - som det låter. 10 höga knän och 10 mountain climbers är 1 rep. Sedan kör du igen och gör rep nummer två, tre etc

4. Russian twist - sitt som i "båten" (för magen). Lyft den sandbag eller hantel från höger sida, rakt upp och sedan ner på vänster sida. Upprepa. 

Första cirkeln kör du 10 reps på alla övningar. Andra cirkeln kör du 9 reps, tredje 8 reps, ned till 1 rep. Dessa övningar ser lätta ut, men det blir riktigt svettigt!! 

Dottern som är kamerakvinna. Gick så där.
Hon har redan lagt till med divalater som solglasögon. Elle är det Magnus Uggla? 

1 kommentar:

Monica sa...

Nu hittade jag hit också:-), dottern ser stentuff ut,-) och hon har precis fattat det där med action, rörelse i bilden har hon fångat, är ju jättebra:-), ha en fin dag!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...