Sidor

tisdag 17 april 2012

Guys, I need your help

Okej, så var det dags för lite utflykter igen. Jag är ju inte direkt en van resenär som tar med mellanmål eftersom jag för det mesta befinner mig på den skola där jag jobbar. På fredag och lördag ska jag dock ut och fara. Konferens i Stockholm, med resa dit och hem båda dagarna.
 Visserligen serveras frukost på fredagen, men jag vågar mig på en gissning att det är en smörgås som det bjuds på. Lite wild and crazy, jag vet!

Jag har EN frozzypack för att kunna ta med något kallt mellanmål. Alltså VAD ska jag ta med?
Mina fundringar går så här:

Frukost som vanligt 05.30
Mellis vid 9.15 när jag nått mitt mål i Stockholm
Lunch 12.00. Där får jag helt enkelt äta det som finns, göra bra val.
Mellis vid fikat runt 14.30
Något snack på tåget hem vid 17.00
Middag vid 18.30 när jag kommer hem.

Såååå...mellis?

En stor portion kesella med frysta bär som räcker till två omgångar?
På morgonen pallar jag inte "bara" en proteindrink vid 9. Då lovar jag att jag kommer att hinna mörda nån medkonferenslärare före lunch och käka upp i föreläsningssalen. 
Jag tar dock med en proteindrink i fall att. Man kan ju få värsta blodsockerdippen och behöva nåt under dagen, även om man äter bra.

Lite nötter att packa ned till kesellan kanske?

Det är stiltje i hjärnan! I vanliga fall failar jag grymt när jag är på utflykt, men nu jäklar. Jag vill också vara mellanmåls-medtagare!

6 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Hej Lovely! Jag har med mig dagens mellisar varje dag. Jag förvarar det i en stängd plastpåse med 2 kylklampar på varsin sida. Jag har proteinshakes med avtagbar botten, i shaken har jag 200 gr kese + 1 hackad frukt och i botten har jag separat musli eller nötter som jag lägger i när jag ska äta. Jag har en till förmiddag och en till kvällen. Jag har med mig egen sked. Jag har även 1 tsk jordnötssmör i liten burk att ta vid fikat. Puss och kram! PS är du orolig för kylan, packa 2 proteinportioner och skaka shaken och ät frukt för och eftermiddag. Kramisar igen!

Snorkkis sa...

Några kokta ägg? Tycker det mättar väldigt bra.

Lisa sa...

Jag gillar också ägg som mellis! kombinerat med några bitar av det "goda knäckebrödet" som snacks?:)

Beatatjata sa...

kokta ägg kan du ha utan kyla en dag. Makrillburk funkar också finfint. Kanske kan du springa in på en pressbyrå eller liknande och köpa en kesoburk eller något, om du inte får med dig hemifrån.

anna sa...

Igår var jag ledig, då hinner jag med en del inlägg =))
Fasta går inte så bra när man jobbar som jag. 11 timmars pass, tre gånger denna veckan :/

Makrillfilé kanske?

Malin-Charlotta sa...

Avokado är fantastisk. Behöver ingen kyla och kan även bredas på hård smörgås utan smör. Och mättar som bara den!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...