Sidor

torsdag 26 april 2012

Jag hoppas på träningsvärk!

Jag älskar träningsvärk. Inte så mycket så jag skulle vilja gifta mig med den som Beata, men nära nog. Efter gårdagens pass av Bodyrock OCH ovannämnda bloggerskas benpass, hoppas jag att jag under dagen får riktigt härlig träningsvärk.

Gårdagens pass blev detta (Original HÄR):

Sätt timern på 10 sek vila, 30 sek arbete, 17 rundor.

1) Armhävning med twist - gör armhävning och när du kommer upp efter den höjer du ena armen upp i luften så att du står nästan som i sidplanka. Nästa armhävning byter du arm
2) Sandbag Swings – svinga antingen KB eller sandbag
3) Switch Lunge - gör utfall och hoppa och byt ben.
4) Framåtlutande rodd – använda sandbag eller annan vikt och böj dig framåt, rak i ryggen, stark mage. Gör rodd.
5) Side Lunge – vänster ben. Använd en vikt. Gör ett steg åt sidan med vänster ben och böj det som om du ska sätta dig bakåt.
6) Side Lunge –höger ben. Som vänster, fast med höger. Eh?
7) Armhävning med axelnudd - Gör en armhävning. När du kommit upp med raka armar, nuddar du höger hand på vänster axel. Nästa Armhävning byter du till vänster.
8) Utfall med Twist – alternera ben – använd vikt eller sandbag. Gör ett utfall med vikten i famnen. När du står i utfallet vrider du överkroppen mot det ben du har gjort utfallet med. Tillbaka. Byt ben. 
9) Axelpress & knäböj– använd vikt eller sandbag. Stå rakt. Gör en axelpress och sedan direkt ned i knäböj. Tempo! Tillbaka. 
10) Upphöjd armhävning - ha fötterna på ett bord eller liknande och gör armhävningar.
11) Mountain Climbers
12) Reverse Pull Ups – använd en dip station eller TRX
13) Planka, vanlig
14) Sidoplanka–vänster
15) Sidoplanka - höger
16) Tricep Dips 
17) Breda knäböj med vikt - stå brett isär med benen, vikten i famnen. Gör en knäböj. 
Därefter körde jag Beatas benpass från i tisdags. Det hittar ni HÄR. Brände skönt! Min nya kärlek är Bulgarian Squats i TRX...OMG. Kärlek vid första ögonkastet. 

12 kommentarer:

Malin-Charlotta sa...

Åh jag älskar också träningsvärk! Haft i mina triceps dock nu i tre dagar vilket gjort jag fått skjuta på bröstträningen. DET är mindre bra ;)

Tack för armhävning med twist och klapp, klockrent!!

Malin-Charlotta sa...

Jo glömde! Var får jag tag på en träningssäck?

Fia sa...

Jag håller med dig. Jag gillar med träningsvärk. Men jag är mer den typen som skulle gilla den ännu mer om man har ont i ca 30 minuter så att man hinner känna att man gjort något bra. Sen kan den försvinna igen så att man kan träna vidare :)

Beatatjata sa...

30 MINUTER arbete, coolt... ;-)

Fattar inte hur du orkar! Jag tycker mit benpass räcker utmärkt :-). Du är grym. Måste nog härmas lite i helgen, köra min egna pass och något mer, när tid finns på lediga dagar. Sen vill jag förmodligen mörda dig. Det kan det väl vara värt.

felicia sa...

oj, 17 varv.. de va inte illa!:P

Älskar oxå träningsvärk, och har en härlig som kommer krypandes känner jag =D

Lotta Fokuserad Energi sa...

Du är sååå stark!! Galet bra form!

Annie sa...

Vilket galet pass! härligt! Jag älskar oftast träningsvärk, men just nu har jag i korsryggen och den är mest dryg :S

Karin - FitnessochHälsa sa...

Grymt pass! Jag gissar på att du kommer få träningsvärk! =)

Jenny sa...

Alltså, du är så cool! Och uppenbarligen grymt vältränad! Detta pass verkade jättekul, kommer garanterat sno några övningar :)
I sommar är gymmet stängt 2 veckor, då ska jag fasen köra Bodyrock!

fia FIT sa...

Superbra!!!! Jag har fortfarande träningsvärk som f*n :-)

Lisa sa...

Träninsvärk är verkligen den bästa smärtan... Underbart att känna att man gjort nåt som gett effekt!:) och jag förstår om du får träningsvärk efter att ha läst den där långa listan! Hur har det gått med jägarvilan förresten;)?

Maria sa...

Visst är det härligt med träningsvärk .. så länge man kan röra sig ..
Grymt träningspass det här!

=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...