Sidor

torsdag 26 april 2012

Kesellarecept

Jag fann ett finfint recept hos Cilla igår som jag bara var tvungen att testa. Och jag experimenterade lite dessutom med det en aning.

Kesellaglassfluff:

1 äggvita
250 gram kesella/kvarg
hallon
1 tsk vaniljpulver
2msk vaniljpulverprotein
nötter, jag hade bara mandel
kokosflingor
lakritspulver

1. Vispa äggvitan hårt.
2. Blanda i kesella, hallon, vaniljpulver, protein.
3. I en mindre skål la jag 1/3 av kesellablandningen och testade att blanda i lakrits. Ca 1 tsk.
4. Blanda i hackade nötter och kokosflingor.
5. Ställ i frysen ca en timme.
6. Servera! Gott gott!

Den med lakrits blev faktiskt godast! Men testa er fram först. Jag är så himla feg att jag tar lite grann bara och testar först istället för att "förstöra" hela smeten. Jag ska också testa att använda chokladpulver (protein) eller liknande...vi får se. Är sugen på att göra ikväll igen.

4 kommentarer:

Annie sa...

låter gott, jag gör så sällan fluff för jag inte orkar vispa ;)

Västgötskan sa...

Herregud vilket pass du körde tidigare. 17 rundor?! :-O

Jag hoppas inte du gjorde det kl 05 när inlägget är postat. I så fall är du galen! ;-)

Anna sa...

de där lät smarrigt!

Lisa sa...

Intressant! Det där vanilj proteinpulvret, vart får man det ifrån? Är det nåt man borde ha hemma?:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...