Sidor

söndag 22 april 2012

My version

Min version av kaffebollar (original av Lotta!):

4 fikon (såna där saftiga från Änglamark)
1 dl mandlar
2 msk jordnötssmör
2 msk agavesirap
2 msk mycket starkt kaffe (Jag tog instant coffe. 2 tsk till ca 1 msk varmt vatten)
några matskedar dinkelflingor
ca 50 gram mörk choklad

Jag la fikon och nötter i mixern och mixade en minut, tills mandlarna blivit lite delade. Sedan hällde jag i chokladen och lät det stå ett bra tag tills det mixats samman. Därefter i med jordnötssmör, dinkelflingor och agavesirap. Mixa på. Och sist i med kaffet. Mixa till sdet blir en rullbar smet. Är den för lös, häll i mer dinkelflingor. För torr, mer kaffe!

Rulla och äta som de är, eller rulla i kokos.

6 kommentarer:

Cilla sa...

Mm, det lät himla gott :)

Jag ser att du kör HIT (bodyrock challenge) under april. Spännande! Jag hittade sidan för bara några veckor sedan och är sjukt sugen på att köra. Det har inte blivit av att jag provat ännu pga andra satsningar jag gör för tillfället. Ska springa Göteborgsvarvet i maj + Fitnessfighten. Om jag kommer levande ur det låter väl juni som en helt bra månad att börja köra lite bodyrock. Sådan där timer, du hade köpt från USA va? Prisvärd?!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Låter smaskigt:-) Kramisar!!!

Västgötskan sa...

Oj, det lät gott. (Och annorlunda). :-D

Fia sa...

De där bollarna lät helt okej. Du råkar inte ha något kaloriinnehåll på dem?
Sv. Tack. ja det händer verkligen grejer hos mig :) Det är kul.

superSHEro sa...

sv: Jag vet.. fruktansvärd. Jag har det verkligen för jävligt ibland jag! ;)

Anonym sa...

Åhh vad smaskigt! Ska väl ta och leta rätt på sockerfritt jordnötssmör med då ;) Lakrtispulverjakten fortsätter!

Ska kolla upp nästa Bodyrock och kanske hoppa på den jag med...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...