Sidor

söndag 15 april 2012

Något för er plankfrälsta?

I fredags kväll när jag körde Bodyrock fick jag minsann känna att magmusklerna fanns där. Oh my god.
Detta är inget för nybörjare. Och inte för mig. Jag gjorde trots allt mitt bästa, även om det såg skruttigt ut under tiden. När Lisa-Marie utförde övningarna såg det enormt lätt ut. Piece of cake liksom!

Sen kom jag ju på att hon inte har de där överflödiga kärlekshandtagen som jag har, heller inte 20-30 cm extra om midjan. Herregud, hon har ju inte ens några inre organ!

Dessa övningar görs 50 sek vardera, 10 sek paus mellan. 

Första och andra övningen:

Gör en sidoplanka med höger hand eller armbåge i golvet. Lyft fram höger ben och nudda tå eller knä med vänster hand. I know, det låter lätt. Vänta ni bara!

Gör samma sak med vänster hand i golvet. Nudda vänster ben med höger arm.

Tredje övningen:

Stå i planka med fötterna mot väggen eller dörren. Alltså inte på golvet, utan som om du hade fötterna på en pilatesboll, fast fötterna är tryckta mot en dörr. Gör knee tucks. Dvs för höger knä mot mage/bröst, sätt tilbaka. För vänster knä mot bröst och tillbaka. Alternera.
Var försiktig och inte för snabb. Risken är att du faller platt på golvet och bryter lilla näsan.

Vill ni kika på hur de utförs så kolla in videon


Instruktioner kommer ca 2.30 min in i videon.

Have fun babes!


6 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Nu satan vill jag bli galet fit! Hur snygg är denna människa? Jag är superglad att du delar med dig! Dessa övningar ska in i rutinen, inkl att göra rundlar på equalizern:-) Kram fina!!!

Malin-Charlotta sa...

Jhisses! Jag måste jobba på lite hårdare ser jag...eller väldigt, väldigt mycket hårdare..

Skulle vara intressant och veta hur mycket den här vackra kvinnan tränar...

Fia sa...

Oj vilken vältränad tjej.

Sv. Tack :) Jag får erkänna att jag känner mig väldigt duktig.

Läste lite i din blogg om Fitnessfighten. Vad är det? Var kan man hitta mer info om den?

Lisa sa...

Haha, hennes inre organ är säkert väldigt små i alla fall;) Men vilka jädra bål-övningar! Jag tror jag hade legat med näsan i backen innan jag ens fått upp fötterna!...

Malin-Charlotta sa...

Är inne å pepp kollar lite igen, ska dra å träna nu ...;-)

Anna sa...

OMG! haha, jobbigt värre :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...