Sidor

torsdag 19 april 2012

När man är för trött för att tänka så kan man alltid träna

Onsdagkväll är jag alltid trött i huvudet. Jag går upp klockan 05, klär mig, bloggar, äter frukost, väcker dotter, trilsks med henne en halvtimme. Skyndar till förskola, hastar till jobbet, planerar, skriver ut, käkar mellis. Lektioner, rastvakt, lunch, och "lunchrast". Lektioner, ta hand om bråk, planera lite till. Möten. Lektion. Föräldrasamtal, inhandling. Planering. Fika. Långt möte med kollegor. Skynda hem med bilen, hämta dotter. Hem. Mata, duscha, lägga. Städa, diska undan....Jag orkar helt enkelt inte mycket när klockan är halv åtta.

Igår var planen att jag skulle ta tag i en uppsats jag måste skriva för kursen (specialpedagogik) som jag läser. Men jag insåg strax efter klockan sex att det inte skulle hända. Istället för att sitta och glo i soffan ett par timmar, tog jag mig i kragen och tränade. 20 minuter och sen var hjärnan på lite bättre humör. Dock var jag inte så sugen att sitta och studera så det får jag ta ikväll istället.

Så upp och träna lite nu!


6 kommentarer:

Anna sa...

Du kämpar på, beundrar de. Hoppas du får en fin dag och att du få lite skrivtid och inspiration sen! kram

Västgötskan sa...

Visst är det så! Det gäller att få rumpan ur soffan i såna lägen bara. Bra gjort av dig! :-D

Lisa sa...

Vilken dag! Att du orkade träna är beundransvärt. Men man blir ju beroende av endorfinerna:)

StepUp 2 Fitness sa...

Bra gjort! Blev ingen träning igår men kör strax lite med mina kb ;) Ha en bra dag!

Maria sa...

Finns det något som ger så mycket energi som träning!??

Ha en härlig fredag!

= )

Elbe sa...

Usch vad tufft det verkar. Men ja, man brukar bli piggare av träningen faktiskt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...