Sidor

söndag 15 april 2012

Pannkaksrecept!

Jag ääääälskar pannkakor. Jag svär, jag skulle kunna leva på pannkakor. Det finns ju massor att variera mellan!
Igår testade jag Träningsglädjes pannkakor och ojojojoj! Riktigt gott.

Checka in detta:
- Ta 1 dl havregryn och mixa till mjöl.
- Blanda i 1 tesked bakpulver, 1 tsk kanel, 1 tsk kardemumma.
- I en annan skål mixar du en mosad banan, 1 tsk kokosolja, 1 tsk honung (egentligen ska det vara citron, men jag hade ingen)
- Blanda i ett ägg i bananmoset
- Blanda bananmoset i mjölmixen (var noga med att inte blanda för mycket). Låt stå i 10 minuter. Grädda.



Jag serverade med en klick grädde, en klippt torkad dadel, lite banan, uppvärmda hallon. Riktigt gott och lyxigt!

2 kommentarer:

M sa...

Alla gör plättar å pannkakor till höger och vänster. Kanske är dags att prova snart... När "alla andra" gillar det så mkt, så kanske det borde passa mig oxå. Trots att jag har förätit mig när barnen var mindre.

Västgötskan sa...

Lät spännande. Honung lät ju (framför allt) gott enligt mina mått mätt. :-D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...