Sidor

måndag 16 april 2012

Söndagens skörd

Jo, som "vanligt" på söndag var det löpning på gymmet. 40 minuter skrapade jag ihop, plus fem minuters latjande med några vikter.
Eftersom det var städdag dessutom så duschade jag inte efteråt. Städning gör att jag känner mig dammig. Och det är förvånande vad fräsch man kan känna sig efter att ha bytt om från svettiga gymkläder till en gammal sliten BH och adidasbralls. Trots bristen på duschande.

Eftersom jag ändå var så ofräsch och oduschad passade jag på att dra ett pass med Zuzana innan jag äntligen hoppade in i duschen. Det blev hennes senaste.



FYRA övningar i tabatastil. 10 sek vila, 20 sek arbete, varje övning 8 gånger på raken.

1. Balans - stå på ett ben. Ha tre koppar i en triangel framför dig. Böj knät och nudda med handen på koppen till vänster. Stå rakt. Böj benet och rör den mittersta koppen. Stå rakt. Böj benet och rör koppen till höger. Stå rakt. Upprepa 20 sek. Byt ben.

2. Bunny hop - Händerna i golvet. Hoppa jämfota från höger sida rakt upp i luften och landa på vänster sida. Fortsätt hoppa tills det piper. Vila. Upprepa ytterligare sju gånger.

3. Benlyft- ligg på rygg, antingen med en lättare medicinboll som du klämmer mellan fötterna, eller kör utan. Lyft benen raka. Kör tills det piper. Vila. Kör. Vila...etc

4. Dödens burpee (I swear)- hoppa ett grodhopp framåt. Gör en burpee med armhävning. Hoppa runt och gör ett grodhopp tillbaka. Burpee med armhävning...go on. And on. And on...just keep going...önska till vad som helst att det piper snart. Mycket snart!

Och där var jag helt slut. 16 minuter! OMG.

2 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Du låter väldigt vältränad!!! Imponerad av dig:-) Kramisar

Annie sa...

som om inte vanliga burpees är nog ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...