Sidor

fredag 27 april 2012

Varning för starka bilder!

Vad har hänt här??







Det kan jag tala om. En nära-döden-upplevelse är vad det var. Glömt allt vad jag sagt om Bodyrocks tidigare pass, hur hemska de varit, djävulens sändebud Sean och så vidare. Igår. Det som hände igår kan man inte ens jämföra. Det är ett under att jag överlevde. Sean, instruktören i videon, gjorde sitt pass på typ 28-29 minuter. Jag satsade på 30 minuter. Verkade inte otroligt då, innan jag startade. När klockan stod på 27, hade jag lite mer än en runda kvar. Då tänkte jag att 40 minuter skulle blir en bra tid. Den reviderades den också. Under 45 minuter SKULLE jag. Och se: Det var på håret!



Och passet? Jag vet knappt om jag orkar skriva om det ens. Jag kan börja spy.

7 övningar, kör varje övning 20 repetitioner. Kör sedan de 7 övningarna i cirkel två gånger till...

1. Kaninhoppsarmhävning med benlyft - stå som i planka med händerna i golvet. Hoppa in jämfota med knäna mot bröstet/magen och ut igen i planka. Gör en armhävning. Fortfarande stående i planka lyfter du höger ben och ställer ned. Lyft vänster och ställ ned. Detta är EN repetition. Gör 19 till. Se så!

2. Pull ups - asså, jag har ju inga fancy grejs hemma så jag körde nån rygg/bröst grej i TRX. x 20

3. Surfkickar med 2 jumping jacks - hoppa ned på golvet i planka och gör armhävning. Hoppa in och upp till stående. Gör två jumping jacks. Hoppa 180 grader runt. En rep är detta. 19 till nu...bara 19....bara 19....kunde vart 20....

4. Sumo ass out - stå med händerna i golvet och fötterna i golvet också. Lättare då. Sparka ut med höger ben och alternera med vänster så snart höger ben kommit i golvet. Fort ska det gå! Inga latmaskar här inte. Kom igeeeeeeeen! (Hör Paolo Robertos röst från "Robinson" här)

5. Den fulla plankkycklingen - namnet låter roligare än den är. Ingen alkohol tyvärr. Känner dock för att ta sig ett järn efteråt för att glömma smärtan. Stå i plankan med händerna i golvet. Gå ned i plankan så att du har underarmarna i golvet. Upp på plankan med händerna i golvet igen. Hoppa in med fötterna och ställ dig upp. Hoppa ut med armar och ben och ihop igen. Som ett glädjeskutt (det är bara att låtsas att du är glad, för smärtan tar över.) Det är EN rep. Ner på golvet igen och gör 19 till....Jag sa 19! Inte 2!

6. Sumo squat - stå i knäböj med böjda knän, lyft ena knät upp samtidigt som du rätar ut motsatt ben. Ned i knäböj igen och alternera ben.

7. Hoppknäböj med två pump - Ha böjda knän. Ta ett hopp framåt och landa med böjda knän. Gör två pump med benen (alltså gå sänk rumpan, lyft och sänk igen). Detta är en rep. Låter enkelt. Kanske. Om det varit den första övningen på programmet.

Ja, där är det inte över mina vänner. Nu kör du en runda till av alla övningar x 20. Och när du är klar med den rundan, blir det en till. SEN kan du lägga dig ned och spy. 


ps. behöver ni mot all förmodan mer förklaring till övningarna hittar ni dem HÄR
Nu ska länken fungera. Ni ser! Fortfarande helt slut efter gårdagen...

13 kommentarer:

Annie sa...

Sparar i inspiratinsmappen i huvudet för hemmaträning, låter som ett grymt pass!

Cilla sa...

Shit vilket pass! Jag vet knappt om jag vågar ge mig in på det där. Grymt jobbat :)

Ha en finfin fredag!

F sa...

Det passet låter helt galet jobbigt. Du är grym som klarar att utsätta dig för det ensam. Jag kommer behöva öva upp min självdisciplin ett par hundra kilo för att klara utsätta mig för de passen du kör.

Sv. Kesogratängen blev supergod. Men nästa gång så skall jag nog byta ut kasslern mot kyckling, eller kanske laxbitar.

Lotta Fokuserad Energi sa...

Du är göra-sketa-bra:-) Ser galet jobbigt ut!

Ingmarie sa...

Jösses!!!!!!
vad är du gjord av kvinna??????

Ingmarie sa...

Hittar dock ingen länk...?

Gabbi sa...

Ohh, låter som något jag vill köra. Spykänslor är så härligt ;) Har annars fullt upp med mitt företag så blir inte mycket tid över till bloggläseri/skrivande. First things first:) Hoppas allt är bra!

Jessica sa...

Jag dog litegrann av att bara läsa det hela..:/

M sa...

Så imponerad av din beslutsamhet!!! Jag hade gett upp...

Malin-Charlotta sa...

Jhissess.....oj vad jag ligger efter..

Anna sa...

OMG vilket pass! Bra jobbat!

Jenny - Pigg och stark! sa...

Alltså du är så grym!!! Du kan inte bli annat än (ännu mer) galet vältränad om du fortsätter på detta sätt. Var stolt över dig själv! Kram!

Ingmarie sa...

TACK!
Nu blev även jag trött. bara av att TITTA! ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...