Sidor

fredag 9 december 2011

Planering efter nyår

Jag sitter och filar på mitt upplägg efter nyår när min nya utmaning kommer igång. Hur ska jag lägga upp träning och annat? Vad gäller? Vad är bäst?
Jag funderar på att mixa upp det lite mer på olika sätt. Just nu funderar jag på följande:

  • köra 4-veckorintervaller. Tre veckor fokus cardio. Det betyder tre-fyra cardiopass i veckan och 1-2 pass styrka i veckan (ett i kombination med ett cardiopass). Därefter en lugnare vecka med PW/yoga och kanske ett Bodyrockpass (eller annan cirkelträning för hela kroppen). Därefter kommer tre veckor med fokus på styrka. 3-4 pass i veckan med styrka på gym plus cardio 1-2 dagar. Därefter en lugnare vecka igen...I alla fall börja så.
  • Testa att kanske simma en gång i veckan eller annan träning.
  • Öka mina vikter på gymmet och köra fler set men mindre reps. Köra 5-6 reps och 4-5 sets. 
  • Äta mer mat som nu, men hålla nyttigt och ha tre fria måltider per vecka som kan intagas när som helst. Se hur det fungerar. 
  • 1-2 dagar per vecka köra två pass per dag. Ett kortare pass på morgonen (eller PW på morgonen när vädret tillåter och jag har mer tid) och ett längre på eftermiddagen för att öka förbränningen.
Kanske, kanske kosta på mig en PT-timme! Varför inte? Om jag har pengar över nån månad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande tankar :-) Just nu har jag så dålig ork att jag inte orkar ha fokus på nytt program, men jag kör ju som sagt Jillian passen över jul och nyår, under den tiden borde jag hinna bli pigg och börja planera för januari :-) Härligt om du kan hitta en mat och träningsbalans som fungerar för dig.. Massor med kramar!

Malin-Charlotta sa...

Önska dig en PT- TIMME i julklapp ..;-)

Du kommer att jubla efteråt!

Beatatjata sa...

Jag börjar också planera, vet inte alls hur jag ska lägga upp det mer än att det ska bli tuffaste fokusmånaden ever för mig. Det börjar närma sig!

Malin I Form sa...

Det låter som en bra plan!

StepUp 2 Fitness sa...

Det planeras här också. Jag kommer efter att köra en KB månad efter min nuvarande utmaning som slutar den 8/1. Gör program just nu!
Kramar Betty

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...