Sidor

lördag 29 oktober 2011

Dos and do nots

Kesella är nog inte det allra godaste att äta. Det är jag den första att erkänna. Trots allt har jag faktiskt börjat vänja mig vid smaken. Ofta blandar jag med fun light, men håller på att vänja mig av vid det eftersom det innehåller aspartam. Inte bra för kroppen alls.
Idag tänkte jag testa nåt som lät gott i teorin. Kesella blandat med pepparkakskryddor. I teorin lät det som sagt som en dröm. Jag kände mig lite som en vetenskapsman som kommit på en alldeles ny medicin och var till och skulle revolutionera världen. Tills jag testade...fasiken. Det LÄT ju så gott, men smakade inte alls som jag föreställt mig. Jag fick lägga till lite proteinpulver för att "söta till" det lite och då smakade det bättre. Lite valnötter, kokosflingor och jordgubbar på det och det blev riktigt ätbart. Ja, man kan ju inte lyckas alltid. Har jag hört.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får inte till det med Kesella så det blir mest Keso Mini för mig.. Jag vill dock lära mig. Jag har mer tur med Kesella som röror till maten med vitlök och purjolök till bakad sötpotatis, mycket gott :-) FOrtsätt att experimentera och tipsa :) Kom ihåg att länka till killer-abs passet! Kram

Beatatjata sa...

Kesella med massa, massa kanel (verkligen MASSOR så fort ytlagret är uppätet häller jag på mer) och doppa äppelbitar i är gott (pepparkakskrydda har jag aldrig smakat men same, same antar jag). Annars smaksätter jag också alltid, oftast med min hallon"sylt" (hallon + sukrin). Tycker iofs inte att keso är så gott att äta naturell heller...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...