Sidor

söndag 30 oktober 2011

Utvärdering dag 2/33

Så var dag två till ända. Jag gillar det här med att räkna dagar istället för veckor. Det känns som att det går snabbare då och man kan "se ett slut". Egentligen är det ju inte ett slut, men en början på något nytt. En slags milstolpe. Det är ju inte alltid målet som är själva meningen med resan, utan faktiskt vägen dit. Det är bra att påminna sig ibland.
Maten idag:
Frukost: 1 ägg, 2 äggvitor, skinka och grönsaker. Vatten.
Mellis: inget, hann inte eftersom jag åt frukost ganska sent.
Lunch: Coltingpannkaka med jordgubbar. Riktigt lyckat! Och mättande. Kan tänka mig att äta till frukost också.
Middag: köttbullar, grönsaker, lite kesella och keso. Kesellan blandade jag med vitlök och sambal oelek. Passade bra till köttbullarna.
Kvällsmål: kesella med proteinpulver, valnötter och jordgubbar
Jag brukar äta sex mål om dagen då jag jobbar, men nu när jag är ledig blir det ofta 4-5 mål när jag stiger upp senare. Så länge jag inte är hungrig kör jag på det. Ibland brukar jag öka på mängden på ett mellanmål eller ex middag och lunch. Eller om jag tränar så tar jag en proteinshake. Du har absolut rätt angående maten Lotta! Jag uppskattar din feedback enormt!
Träningen idag:
Gymmet på dotterns dansställe. Körde mycket överkropp eftersom jag har träningsvärk i benen efter Bodyrockpassen. Latsdrag, rodd, pulldowns, axelpress, bröstpress, bicepcurls.
Jag avslutade med 10 minuter på roddmaskinen och en omgång tabata på löpbandet. Körde med 14km/h som snabbast. Gillar inte deras löpband. De är gamla och knaggliga och känns läskiga. Föredrar de som finns på mitt gym.

Jag är nöjd med dag 2!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att du ska vara nöjd med dag 2!!! Fantastiskt bra jobbat :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...