Sidor

söndag 1 juli 2012

Bosu

Idag fick jag äntligen till ett gruppass på gymmet. Först gick jag dit och gymmade en timme, lyfte skrot. Kunde bicepcurla 25 idag!!
Pounds alltså, inte kg. Men pounds ser så mycket bättre ut än kg (25 pounds är väl drygt 12-13 kg).
Efteråt gick jag på Bosupass.

Jag ville gå på det passet eftersom jag inte testat Bosumojängen tidigare. Själva passet var mer som step-up fast med Bosusaken liksom. Mer instabilt och svårare. Riktigt roligt att testa på. Instruktören var inte den "vanliga" supertränade instruktören, utan en som "jag" typ. Hon passade också på att käka nån slags powerbar eller chokladkaka och dricka cola under tiden också. Väldigt laid back alltså.
Jag själv skuttade runt som en nykläckt kyckling med koordination som en byrå. Och svettades som en vattenspridare.
Två timmar på gymmet. Check.

8 kommentarer:

Anna sa...

De där lät intressant, har aldrig hört talas om de innan :D

Lotta Fokuserad Energi sa...

Coolt:) jag har en sådan boll i mitt hemmagym. Hoppas att du mår så bra som det verkar? Håller tummarna för allt! kram

Jenny sa...

Haha, skön instruktör :)
Och vad stark du är!!!

Kramar!

Västgötskan sa...

Herregud, jag klarar ju knappt step-up. Med en sån där ostabil sak hade jag slagit ihjäl mig...! Haha!

Bra gjort!

Lisa sa...

hmm, intressant ny anvandning av bosu! Jag har ju alltid bara kort balstyrka pa den, och lite enbensboj och sant. Kul!

Anonym sa...

Hihihi!! Låter grymt roligt! Du beskriver så målande att jag ofta sitter här vid skärmen med ett stort leende :D

Maria sa...

Vilket annorlunda träningspass .. Bosusaken verkar intressant!
=)

felicia sa...

låter som ett roligt pass :)
Dock mindre passande för en instruktör att käka och dricka under passet :S

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...