Sidor

söndag 22 juli 2012

Man ska inte ropa hej

Här satt jag och skröt över 35 grader och sol vareviga dag. Jojo. Igår bev det ändring på det. Jag och maken skulle ta oss till parken, men ändrade oss eftersom det såg lite mörkt ut. Istället blev det intervallträning i backen utanför huset. Och bra var väl det för 10 minuter in på träningen öste regnet ned! Och höll på resten av dagen. Jisses.
Så istället blev det Bodyrock inne i lägenheten och det gick bra det med.
Dock kom solen tillbaka idag och fuktigheten är borta. Perfekt väder för en långpromenad i morse. 1,5 timme till fots på nya äventyr. Bland annat i Raoul Wallenberg-skogen i närheten :)

Någon frågade om det inte blir trist att ha så soligt hela tiden, om man inte tröttnar. Svar:nej! Det bästa är att man inte har nåt emot när det regnar 1-2 dagar ibland. Faktiskt är det bara skönt. Dessutom får man inte dåligt samvete om man är inomhus en solig dag. Det kan man få i Sverige, för dagen efter kan det regna igen och regna en vecka framåt.

ps. Västgötskan: Det finns "da hood" lite överallt i varje stadsdel :) Jag bor i de finare delarna av The Bronx, de östra delarna däremot kan vara farliga. Allt över 170 gatan på Manhattan är lite skumt och det finns ruskiga delar i Brooklyn och Queens också...Men många tänker mestpå The Bronx tror jag :) Men ingen fara. Jag är street smart!



2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken tur att ni var så nära hemmet när de började regna. De är skönt när de regnar för då rensar de ut litegrann :D Ha en fin dag!kram

Maria - Helt (h)ärligt! sa...

Har varit superdålig på att kommentera här på sistone men jag har dig på Bloglovin så jag läser flitigt i alla fall, NY-livet låter såå spännande alltså! =) Så annorlunda...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...