Sidor

tisdag 17 juli 2012

Jag tränar så klart+utmaning?

Även om jag inte skriver om min träning så tränar jag nästan dagligen. Jag njuter av löpning, men inte så långa sträckor ännu. Jag gillar kortare pass, runt 20-30 minuter, kombinerat med styrka eller Bodyrock. Dessutom är det så varmt, ca 35 grader, så det gäller att vara ute tidigt på morgonen här. Efter klockan 11 är det kört. Det går liksom inte att träna ute.
Jag har hittat ett gym som jag är sugen på när jag börjat jobba, förhoppningsvis i höst. De har kettlebellträning och martial arts plus en massa annat spännande. Jag ska kolla upp priser och annat. Det ligger ganska nära oss dessutom, inte helt fel. Det kommer att vara möjligt att träna hemma om/när vi jobbar igen eftersom vi bara har två rum och kök på tre vuxna och ett barn. Därför måste jag nog hitta ett gym. För att träna i parken i Bronx efter att solen gått ned...nä...jag tror inte det...

Jag ska köra min plankutmaning i augusti när jag är hemma i Sverige i tre veckor. Jag vet att Annie hade en plankutmaning i juni, men det kanske är någon som är intresserad ändå? Jag tänkte mig en ny planka om dagen! Som en utmaning helt enkelt. Svårigheten kommer att stegras givetvis, och lättaste plankan kommer först. Sen är det ju lite olika på vad man anser avancerat, men det går att arbeta runt!

7 kommentarer:

Cilla sa...

Här är det då ingen värme, så även om värmen är jobbig för er känner jag mig helt avis! Kan du inte skicka lite av din värme till mig? Jag skulle behöva lite sol på nosen.

En plankutmaning till vore kul. Jag körde på Annies utmaning men inte lika ihärdigt som många andra. Det går inte att ha för många bollar i luften på än gång, men det blev ändå mer plankande än det annars hade blivit. So hit me med en utmaning och jag ska försöka göra det bättre denna gång!

Det verkar som att du mår bra och har det bra. Härligt att läsa! kram på dej

Anna sa...

Den utmaningen ska bli intressant att följa :P

Västgötskan sa...

35 grader?!
Kan du inte dela med dig lite..? Här är det typ 15. Det räcker med en sisdär 6-7 grader. :-D

Anonym sa...

Håller med ovanstående, lite värme till oss hade inte skadat :) Ser fram emot plankutmaning, plankar nästan varje dag men ibland blir det liksom lite... Tråkigt? ;) Jag har följt sin blogg ett litet tag och det är jättespänannde att läsa om ditt liv over there!

Lisa sa...

Shit vad varmt! Förstår om löppassen hålls korta. Men det där gymet låter spännande! Riktiga martial arts alltså!?

Lotta Fokuserad Energi sa...

Jag är glad att du har det bra:) Håller tummarna att ni fixar jobb och annat snabbt. Jag har insett att jag inte kan göra någonting som är varje dag, så jag kan inte hänga på.. Axlarna fixar inte det. Men jag kan heja på dig! Superkram

lovely coconut sa...

jag vill också vara med på plankutmaning! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...