Sidor

måndag 23 juli 2012

Fastan

Ibland kör jag en 24 timmars fasta för att rensa ur systemet något. Jag mår bra av det efteråt. Igår fick jag mig också en tankeställare. Tänk, att det finns folk som har det så här varje dag, som inte har råd att äta. Barn som vuxen. Vilken hemsk tanke! Jag hade i alla fall något att tänka på - maten jag skulle käka efter fastan. De människorna har inte ens det att se fram emot, utan kanske ännu en dag utan riktig mat. Ruskigt. På det sättet är det bra att påminna sig om hur bra man faktiskt har det!

ps. Opimala 24-timmarsfastan börjara för mig nånstans runt 17.00-18-00 och 24 timmar framåt. Gärna med mycket aktiviteter under dagen så att man slipper tänka på mat!

4 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Tack för förklaringen:) Kramisar

Lisa sa...

Shit alltså, just nu skulle jag ALDRIG palla fasta, haha. Jag är vrålhungrig hela tiden och äter alla skorpor och bullar jag kommer åt här på sjukhuset... haha

Jasmine sa...

Kämpa på :)

Malin-Charlotta sa...

Stark du är. Här går dock min gräns. Jag skulle bli helt odräglig, förmodligen svimma och balla ur helt och hållet. ;-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...