Sidor

lördag 28 juli 2012

Jag gillar!

Det braiga med New York är att man har Bloomberg som mayor. Han gör en massa bra saker. Bland annat har han förbjudit transfetter på restauranger. Dessutom har han också infört en lag som gör att restauranger måste visa på något sätt vad maten man äter innehåller, speciellt kalorier. Och jag lovar. Ibland blir man mörkrädd hur mycket som finns i en enda bit mat! Visserligen är det inte bara kalorier som räknas utan också innehållet, men ändå. Det är nog aldrig bra att äta 1500 kcal i en enda måltid (såvida det inte är superbra mat). Inte nog med det. Varje restaurang blir också titt som tätt besökt av livsmedelverket som kollar upp hygien. Restaurangen får sedan betyg där A är bäst och F är sämst. Dessa betyg MÅSTE sitta i fönstret så att kunder kan se. Superbra!
Bloomberg har också infört cykelvägar i stan för att underlätta för motionärer. Visst är han bra den där? :)

11 kommentarer:

Lotta sa...

Låter kanon !!!:-) Så vill jag ha det i Sverige oxå... Kram

Västgötskan sa...

Låter kanonbra. Då kan man ju ha lite koll själv!
Jag vet inte om det är en "myt" men det känns som att det är mer fett, transfetter och E-nr i USA än här hemma...?

Alla de jag känner som har jobbat som au-pair "over there" har kommit hem med +8-15 kg på ett år... :-O

Anna sa...

WOW, de där var ju superbra. Perfekt få jag lov att säga :D

i min lilla lilla värld sa...

Han är fan helylle den där snubben!!

Camilla sa...

Cykelvägar i USA? Där trodde jag bara att man åkte bil.
Bra och skrämmande att få se kaloriinnehållet i resturangmaten. Äter jag på resturang vill jag ju ha god mat i första hand, men kan den också bli lite kalorisnålare så är det ju inte fel.

Anonym sa...

Låter riktigt bra!!!
Grymt att någon som har makt gör något åt saken :D

Astrid sa...

Fast han är också känd för att ha rensat ut element som inte passar in i ett snyggt och "tryggt" New York, hemlösa till exempel...

Hursomhelst, jag är lite nyfiken på PF, och undrar om det inte är just det man faktiskt kan behöva göra ibland om man kör med PF? Äta 1500 kcal i en måltid alltså!?

Astrid sa...

Fast han är också känd för att ha rensat ut alla element som inte passar i hans "trygga" stad - hemlösa människor t ex...

För övrigt, 1500 kcal i en måltid - är det inte just det man faktiskt måste äta ibland om man kör PF!? Har precis börjat intressera mig för ämnet och kom in här för att läsa lite om dina pf-erfarenheter.

Ingmarie sa...

Visst finns det fantastiskt mycket bra i USA. Jag älskar landet! Men det finns en baksida också. Tyvärr. Och jag har också för mig, precis som Astrid ovan, att det är han som "trollat bort" t.ex hemlösa..(??)

Astrid sa...

Sorry blev två halvidentiska kommentarer där ja.

Astrid sa...

Eg var det Rudy Giuliani som gjorde den stora "städningen" - men Bloomberg har också gjort en del åtgärder av den typen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...