Sidor

torsdag 26 juli 2012

Två veckor

Om två veckor far jag hem till Sverige ett tag igen. Och jag ser fram emot att få äta Kesella igen. Kan ni tänka. Jag fick bra tips om gerkisk yoghurt från Ronja och Ricottaost från Beatatjata. Den grekiska yoghurten har jag testat nu och det var riktigt bra. Lite dyr, men med bra proteininnehåll. Ricottaost tycker jag är gott så det ska jag köpa in vid nästa inhandling! Ska kolla vilket märke som är bäst. Här finns det massor med märken av olika slag och ibland är det nästan överväldigande. Vi försöker att köpa sånt utan för många tillsatser (precis som i Sverige). Ibland är det galet mycket. Och stor skillnad mellan märken.

Och något som jag nu äntligen hittat: chokladdoppade jellybeans! Måste ju testas eftersom jellybeans är mitt favoritgodis i amerikat!
Det tog bara fem veckor, men ändå. Bättre sent än aldrig!

OBS! Ej Jellybeans! Bildbevis från promenaden igår.

4 kommentarer:

Suzan sa...

Du får smuggla ner kvarg sen ;)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Härligt att du hittar alternativ. Jag älskar att handla mat i USA. De där kedjorna med miljövänlig närodlade grönsaker och MASSOR att välja på. jag brukar nästan svimma av lycka. Dock är jag ju bara där på besök och vet inte hur dyrt det är att leva och äta där varje dag. När jag träffade en kollega i Detroit så pratade vi om köttpriser mm och fint kött var galet mycket billigare än i Sverige i alla fall:) Kram på dig!!!

Lisa sa...

Hehe, Jellybeans av alla saker! Otippat att det skulle vara en favorit;)... Du får meddela hur de chokladdoppade smakar. Förstår om du saknar svenska råvaror, det känns som att sveriga har rätt så "ren" mat generellt. Det är i alla fall hyfsat lätt att få tag på bra saker!

Anna sa...

Du får ha med dig en kylväska så kan du köpa med dig kvarg :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...