Sidor

torsdag 14 juni 2012

Avslappning

Under den senaste tiden har jag varit stressad och är fortfarande. När jag ska sova snurrar massor med tankar i skallen och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla allt. Det är ofta inga viktiga tankar, utan mer om små saker som man ska göra eller sånt.
Nu har jag hittat räddaren i nöden. Muskelavslappningsövningar på skiva/i telefon. Jag lyssnar på rösten (Lars-Eric Uneståhl, prinsen på vit springare!) och somnar inom en kvart. Har jag mycket att tänka på kan det gå flera timmar att somna annars. Tack och lov för muskelavslappning!
För sover man inte blir man trött och då blir stressen ännu värre tycker jag...

9 kommentarer:

Fia sa...

När jag gick in i väggen i höstas så använde jag mig av de avslappnings spåren ofta. Här hur bra som helst. Funkar kanon.

Maria sa...

Har samma problem i perioder. Då Uneståhl är en klippa då!! Han har "räddat" mig med.
Tycker även spikmatta är bra för avslappning. Somnar ofta på den!
Får man inte sömnen blir man tokig till slut ..
Förmodligen är det din flytt som "spökar" ..
Ha en bra dag!
=)

Marie sa...

Bra tips! Jag tycker du är jätteduktig som hittar så konstruktiva lösningar. Att det är mycket som snurrar i huvudet just nu är ju verkligen förståeligt!

Beatatjata sa...

Inte konstigt att det är många tankar i omlopp. Jag har resfeber inför tripp till kusten på ett dygn imorgon - du ska flytta till NYC!

Ang håret - jag tappar fortfarande väldigt mycket sedan Eloises födelse, hon är 1,5 år. Massor av töntigt babyhår runt hela skallen och tappar tappar tappar. Minns att det tog nästan 3 år innan jag började känna mig normal (i håret vill säga, normal är jag nog inte annars...) efter Teodora och sen blev jag gravid igen :-).

Ta det lugnt, ta hand om dig, låt kroppen vila om det behövs (träna mindre intensivt om du orkar) och se fram emot alla löpturer i parken när ni landat i er nya vardag!

Lisa sa...

Åh vad jag känner igen det där! Tankarna snurrar i 180 i huvudet och det är helt omöjligt att sova. Ibland känns det som att man helt har glömt bort hur man sommar! Det är nästan ett handikapp...

Kanske man skulle prova avslappningsband! Var fick du tag på det?

M sa...

Skönt att du hittat något som funkar! Får man inte sova ordentligt förvärras ju bara allt...

Västgötskan sa...

Låter härligt. Bra att du hittar något som funkar för dig. :-)

Kram!

Anna sa...

Härligt att de känns så bra med de. Hur går de med flytt osv?Kram

Malin-Charlotta sa...

Lars-Eric kommer jag snart få ta del av........

say no more ;-) !!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...