Sidor

måndag 4 juni 2012

My guns

Ojojoj. Igår spenderade jag min träningstimme på gymmet och körde ett riktigt hårt pass. Jag anar träningsvärks om heter duga. Dessutom, believe it or not, fixade jag 12,5 kg i bicepcurls! På riktigt! Visserligen "bara 5 reps x 3 sets, men man ska ju köra många reps ibland, och mindre reps en annan gång.
Först kunde jag inte tro att det var 12,5kg. Jag var tvungen att kolla och lyfta en med 10 kg också för att jämföra. Men dra på trissor. Vikten stämde. Not bad! Jag är nöjd. En bra söndag helt enkelt, om jag får säga det själv. Dessutom åt jag färskpotatis för första gången i år. Det är ju bara för sjukt gott. Med gräddfil och gräslök givetvis. Får ju passa på. Är nog enda gången innan vi flyttar till New York.

Ja, ni hörde rätt. Den 20 juni flyttar vi till New York. Inte bara åker på semester. F L Y T T A R. Smaka på den! Visserligen kommer jag hem och ordnar det sista i augusti, men det är ju bara en snabbis. Sedan BOR vi i New York. Det är mycket därför känslorna är så upp och ned. Jag gråter ofta, skrattar ofta och är allmänt upp och ned. Det ska bli oerhört spännande, samtidigt som jag kommer att sakna familjen här hemma oerhört mycket. Samtidigt måste vi göra det som är rätt för oss. Och det är att flytta, dit båda trivs, där vi kan ha en framtid tillsammans...Jag förmodar att mitt hjärta alltid kommer att förbli delat och splittrat. Vem vet vad som sker när barnen växer upp? Kanske är det så att de också vill bo någon annanstans? Som tur är är hjärtat väldigt elastiskt och kan sträcka sig oerhört långt åt alla håll och kanter...

Snart vänder vi blad i vårt liv och inväntar ett nytt spännande kapitel. Helt oskrivna blad.

12 kommentarer:

M sa...

Det står ju i din profil, New York-bo inom kort! ;0)
Spännande! Å härligt att få vara tillsammans igen! Även om jag förstår att det är kluvna känslor...

Annie sa...

Vad underbart att ha kommit till ett beslut och att ni får vara tillsammans allihop!

Vad har din man hittat för jobb? Vad är tanken att du ska göra när du kommer dit?

Fia sa...

Det skall bli så spännande att få följa dig under din flytt och livet där borta.

Jag hoppas att du kommer fortsätta blogga även efter att du flyttat.

Marie sa...

Så roligt och spännande! Och underbart att vara tillsammans hela familjen förstås. Även om du lämnar släkt och familj i Sverige så är det ändå den "lilla" familjen som är viktigast i vardagen, tycker jag.
Kram!

Lisa sa...

Men WAS??! Vad spännande! Shit vilken onställning, inte undra på att du har känslostormar... Ojoj. Hoppas du fortsätter att blogga...

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Oj, ska ni flytta till New York! Vad spännande!
Och grymt bra i bicepscurlsen!

Maria sa...

Åh vad spännande, det pirrar till och med i MIN mage... Avis! :-)

Anna sa...

Vad härligt, äntligen ska du få bo med din make. Önskar er all lycka till!kramar

Malin-Charlotta sa...

12.5 KILO ÄR GRYMT BRA!!! HEJA TRILLIS!

Ingmarie sa...

Lyllos dig! Grattis!!!Hur har du lyckats fixa med alla papper? Och arbetstillstånd?

Maria sa...

Låter underbart med flytt!! Det kommer säkert gå bra även om det är lite blandade känslor.
Hoppas du fortsätter blogga så vi kan följa din resa ..
=)

Anonym sa...

Åh vad skönt att ni tagit beslut och att allt rullar på!! Skönt för hela familjen!
Ser med spänning fram emot att få läsa om er flytt och "nya" liv over there ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...