Sidor

onsdag 6 juni 2012

Intet nytt

Jag har haft ett par riktigt hektiska dagar med opponering på uppsats, förberedelser inför denna, bil som krånglat och ökat på stressen och så har jag visst jobbat också. Tydligen. Därför har det inte blivit mycket tränat om jag ska vara ärlig. Kanske inte helt rätt mat heller. Periodisk Fasta har jag kört, men sen har maten kanske inte varit helt hundra. Så kan det gå. Livet går vidare.

Alldeles strax ska jag ge mig på lite Bodyrock. Det var ett tag sen nu och det ska blir riktigt härligt! Sen blir det lite firande av Nationaldagen och lite sånt. Det ser jag fram emot. Och så är det på skolarbetet igen. Planerar att bli klar med hemtentan senast söndag så att jag sista veckan i Sverige kan njuta lite och packa istället för att plugga.

Apropå mitt tillstånd till USA. Hur har jag fixat det på så kort tid? Joru. Man har väl kontakter. Mr President. Hehe. Nä då. Vi ansökte om Green Card förra året, var på intervju i februari och hade ett godkänt efter nån vecka.Maken är ju amerikan, vi har varit gifta snart fem år och har en dotter. Lätt som en plätt var det minsann! Man måste resa in i USA inom 6 månader efter att man fått GC godkänt (då skickas det hem till en efter några veckor). Därför hade vi redan bokat resa att åka i sommar. Nu stannar vi kvar helt enkelt, istället för att komma hem. Jag kommer hem en sväng i augusti och städar lägenhet och sen far jag tillbaka igen.
Bo i New York. Galet!

6 kommentarer:

Maria sa...

Living the dream alltså... Helt sjukt häftigt, lova lova lova att du bloggar från The Big Apple!!! :-) Nu blir jag student i 3 år till men sen... Ja, vem vet? Hitta en amerikan åt mig så kommer jag också ;-)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Superglad för dig!!! Massor med kramar

Malin-Charlotta sa...

Tycker du är modig <3

Anna sa...

Så underbart, du ska få vara med din make. Din dotter ska få vara med sin pappa <3
upp på hästen igen och kör träning och bra mat när du känner dig redo. Kramar i massor

Christel sa...

Shit vad häftigt! Det är ju sånt som man bara vågar drömma om. Bra att du vågar ta steget!

Miss H sa...

Åååh vad avis jag är!
vad ska du jobba som/med i NY?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...