Sidor

tisdag 26 juni 2012

The gym in da Bronx

Japp, så har jag varit på mitt första gym i staterna. Det var en upplevelse. Eftersom jag har en gratis vecka så testar jag på det gym som ligger närmast mig. Första dagen var idag och jag fick först en rundtur av the manager och sen fick jag fritt spelrum.

Några noteringar jag gjorde:
1. Mycket folk! Massor, verkligen. Fast managern ska att det är lugnare på kvällarna. Det är ju toppen!
2. Pryda människor. I omklädningsrummen är det separata duschrum, inte öppet som hemma in the Sverige.
3. Old fashion träning. Cardio för viktminskning sa han som visade mig runt.
4. Urgammal utrustning. Jag tror maskinerna var från 80-talet alltihop, men massor med nya maskiner för mig. Vissa hade jag ingen aning om hur de fungerade, så jag försökte kika på de andra.
5. Inga bokningar på gruppträningen. Bara att valsa in och köra liksom. Jag antar att de inte har problem med att det blir fullbokat (även om det fanns massor med folk på den träningen som var då jag var förbi. Ganska skönt ändå att slippa planera en vecka eller två i förväg.

Jag kör nog min gratisvecka och sen testar jag nåt nytt gym. Man måste ju passa på!

9 kommentarer:

Annie sa...

Vilket spännande koncept mot sverige ;) Här ska man helst boka ett år i förväg!

Hoppad du hittar ett gym att trivas på och att ni har det bra i storstan!

Sofia - ett bättre du sa...

Spännande att se skillnaderna mellan USA och här hemma :)

Camilla sa...

Separata duschar är det faktiskt på träningsanläggningen vid mitt jobb. Inte för att jag är ett dugg prydd, men det är lite skönt att få duscha bakom ett drapperi i stället för med tio ögon på sig.

Ta chansen att prova flera gym och välj det där magkänslan känns rätt. Det blir väl ditt "andra hem" sen ;)

Smaljeansen! sa...

Åh vad avis jag är på dig som är over there nu. Jogga i NY, inte fy skam :)

Lisa sa...

Visst är det annorlunda! Precis så är det i England, stort och fullt med folk, separata duschar och ingen bokning. Hoppas du gillar det:)

Lotta Fokuserad Energi sa...

Coolt:) Låter jättehäftigt, du är en modig tjej:) Kramisar

Maria sa...

Kul att testa runt lite .. kan ju vara värt det. Särskilt om man får prova gratis ..
=)

Fia sa...

Det låter så spännande och roligt. Massa nya saker att utforska, plater och saker. Dessutom har du säkert bättre väder än vi har här i Sverige.På min intelika exotiska promenad i måndags ösregnade de konstant i en timme. Såg ut som jag precis kom ur duschen när jag kom hem.

Anna sa...

De där lät ju kanon, kul att komma igång over there :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...