Sidor

tisdag 12 juni 2012

Nada

Ikväll var tanken att jag skulle träna. Men så färgade jag håret. Seriöst gråhårig var jag. När jag färgade håret tappade jag mycket, mycket hår. Det händer mig ibland, speciellt om jag haft stressiga perioder. Jag hatar när det händer. Ofta brukar man säga att efter ca 3 månader efter en stressig händelse kan håret falla av lite mer. Och det var ganska precis tre månader sedan maken åkte...kanske har med det att göra? Jag blev i alla fall orolig och mer stressad så jag hoppade träningen. Ville liksom inte tvätta håret igen och se mer strån komma ur...usch. Nä. Inget bra just nu.
Jag tar B12 sen två år tillbaka. Läkaren sa att det kanske skulle hjälpa. Jag vet inte.

5 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Har hört att varierad kost och intag av grönsaker är viktigt också...vad får man för rekommendation efter förlossning? Tappar man inte hår då också? Har jag i alla fall ett par vänner som gjorde efter förlossningen och i ngn månad...

Malin-Charlotta sa...

Stress kan mycket väl påverka håravfall. Det glädjer mig att du lyssnade till kroppen och hoppade över träningen. En riktig vinst för kropp och själ <3

Anna sa...

Sänder en kram till dig, hoppas du får en fin dag imon!kram

Maria sa...

Åh, inte kul. Och man blir ju inte mindre stressad för att stråna börjar trilla av heller... Skickar också en kram!!

Lisa sa...

Usch ja det där är inte roligt!! Jag hade en period när jag började plugga där jag tappade jättemkt hår, det var hemskt! Mkt av självförtroendet sitter konstigt nog i håret...

Jag tror att stress kan vara em stor bov! Har du gått ner mkt i vikt annars? Jag tänkte på fastan, svält-mode i kroppen kan ju också ge håravfall! Men det var säkert lite färgmedlet som var boven i dramat?...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...