Sidor

lördag 2 juni 2012

Lilla gumman

I söndags när jag var på gymmet (ni vet när dottern dansar) klev jag in på avdelningen med fria vikter. Jag har kanske varit där på gymmet 12-13 gånger sammanlagt, alltså ingen van människa på just det gymmet.
I alla fall var det redan en gymråtta där när jag kom. En lite äldre man med svällande muskler (vad jag kunde se). Det finns flera ställ med vikter av olika slag och jag stod där och tittade på en av hyllorna längst bort. Jag brukar använda just dem, men nu kan man tydligen flytta plattor på de vikterna så att de blir tyngre eller lättare. Därför blev jag lite förvirrad över vilka jag skulle ta, vilken vikt hade den eller den hanteln? Allt var liksom huller om buller. Till slut pekar gymråttan mot mittenstället med vikter och säger:

- Där är de lättare vikterna.

Jag brukar använda dem också, de har hantlar upp till 10 kg där. Det var dock inte det jag letade efter där och då.
Inombords önskade jag att jag kunnat riva till mig 24kgs vikter och börjat pumpa för att bevisa att jag minsann inte är nån svag stackare. Dock är ju verkligheten en annan. Jag kan inte lyfta 24 kg på något sätt ännu.

Jag såg till att blodet slutade koka och jag lugnade ned mig. Jag tänkte istället att han bara var en gammal man som värnade om en ung kvinnas välbefinnande, så att hon inte skulle lyfta alldeles för tungt och skada sig själv...I bästa välmening.

2 kommentarer:

Malin-Charlotta sa...

Fint du kunde resonera med dig själv, för visst menade han väl? Killar är inte vana vid att tjejer lyfter tungt. I förr går tränade jag hantelpress och det är den enda övningen jag kan gå på lite tyngre (16 kilo) En liten spenslig kille tränade bakom mig och jag såg i spegeln han tittade på mina vikter och sedan tittade på sina (8 kilo i samma övning) han sneglade runt lite med blicken och bytte raskt övning. Jag led med honom för det var massa "unga tränande och testande bland vikterna" inne i frivikts rummet...

Jag kan förstå att blodet rusade upp i ansiktet på dig, hade det nog gjort även på mig. Men oftast är det bara våra egna tankar som ställer till det och vi tror det värsta. Istället för att tro det bästa.

Långt det blev idag! Jag är tillbaka ! Haha!

Lisa sa...

Hummm, förstår ilskan!! Det är verkligen då man vill slänga upp 120kg i bänkpressen och köra!

Men i funktionell-styrke-rummet skulle du nog imponera på honom. I TRXen tex. Hans muskler är bara för syns skull. Dina är funktionella!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...