Sidor

söndag 10 juni 2012

Jag överlevde!

24 timmar var inte så svårt som jag trodde! Det längsta jag varit utan mat  sen jag var tonåring (jag var ganska screwed up emellanåt kan tilläggas). Det var nog bra att jag gått på PF i 1,5 månad före. Steget från 17-19 timmars fasta till 24 timmar är då inte så långt. Jag måste dock medge att det blev ganska tungt efter ca 20 timmar. Då var jag riktigt hungrig. Efter en halvtimme ungefär, gick det över efter en kopp te. Sedan blev det en rejäl middag ganska på priken 24 timmar efter fastans början.

Köttfärssås med mirakelnudlar (ni vet de där shiratakenudlarna, utan kalorier och kolhydrater). De nudlarna är lite läskiga tycker jag. De smakar som sagt inget, men de luktar lite som calamari man kan köpa fryst, dvs lite fiskluktig. Och sedan är konsistensen inte direkt tilltalande. Inget jag kommer att fortsätta med, riktig pasta är mycket godare!
Jag åt också knäckemacka. Min favvo:
Så himla gött är det! Och så lite efterrätt i form av nyttig chokladkaka. Nötter, kakao, kakaonibs och dadlar typ. Riktigt bra.
Dock känner jag mig fortfarande hungrig, 2 timmar efteråt. Min fasta har börjat igen så jag ska inget äta. Vi får se hur morgonen ser ut imorgon....Kanske är hungrig som en varg! Inget hindrar mig från att ha en kortare fasta om jag vill...
Nej, hörrni. Dags att skriva lite uppsats igen. Snart spyr jag på den.

8 kommentarer:

Annie sa...

Fy tusan, 24 timmar utan mat och jag hade dött ;)

Anna sa...

VAd duktig du är, bra jobbat!
FIn design förresten :D

Lisa sa...

Men OJOJ. 24h, var det längsta etappen? Låter som läskiga nudlar det där. MN börjar ju liksom undra vad de egentligen består av;) Som yogurtglassen utan fett och socker... Hehe.

Anonym sa...

Jisses, människor runt omkring mig skulle få ducka efter en tom-i-magen-Linda som skulle vara GALEN av sin matilska ;)
Jag är I M P O N E R A D!!
Grymt!

ZtorZillen sa...

Hur fungerar det med fasta? Varken dricker eller äter du något då? Eller hur fungerar det?

Maria sa...

Härligt!! 24 timmar har jag inte testat men 20 och det gick bra. Framför allt är det en skön känsla att VETA att man "dör" inte utan mat en längre tid. Förut trodde jag nästan det om jag inte fick mat var 4:e timme.
Jag har efter PF fått ett bättre förhållningssätt till maten.
De där mirakelnudlarna verkar inget vidare ..
Ha en skön dag & lytcka till med uppsatsen!
=)

Cilla sa...

Härligt =) heja dig! Jag har haft en riktig dipp idag. Sötsugen som bara fasiken. Var tvungen att göra bollar här ikväll för att inte springa ner till Ica och köpa årets godispåse. Den känslan har jag inte känt på länge. Jag som var så stabil de andra dagarna. Det kan givetvis ha att göra med att det är bitchvecka på ingång men fasiken vad jobbigt :/ Hade inte du också någon dag/dagar när du blev helt galet sugen på sött? Lr, missminner jag mig? Jag går och kör ett pass på gymmet nu för att minska suget och lever på känslan av att det är en ny dag imorgon!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Oj! Jag hade aldrig klarat att fasta så länge! Fyra-fem timmar utan mat är min maxgräns. I alla fall på dagtid.

Bra jobbat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...