Sidor

lördag 16 juni 2012

Man påverkar

Som mamma påverkar man eller snarare; som förälder generellt påverkar man mycket. Speciellt det här med kost och hälsa och hur man ser på sig själv. Min dotter gillar träning. Hon vet att jag tränar och frågar varje kväll när hon ska sova om jag ska träna. Ibland är hon med om jag tränar på dagen. Hon pratar om muskler. Mina muskler, sina muskler, andras muskler. Om att vara stark. Tack och lov pratar hon inte om att vara tjock eller smal. Det är inte det jag vill förmedla (även om jag tränar mycket för att hålla vikten också).
Igår satt vi vid datorn och jag kom in på Angry Trainer Fitness (länk HÄR). Det finns en bild på honom överst på sidan och jag bläddrade ner. Min dotter hade sett skymten av honom och sa:
- Mamma, muskler!
Så jag bläddrade upp och visade bilden igen. Sen sa jag att jag har väl lika stora muskler som han, och så spände jag ena armen.
Hon tittade på bilden på datorn och på min arm och såg lite fundersam ut.
- Nej, inte ännu mamma.

Inte ännu? Det betyder att det finns hopp i alla fall!

3 kommentarer:

M sa...

Hon verkar proppfull av klokheter, din dotter! =0)

Cilla sa...

Helt underbar dotter :) så söt! Tänkte oxå på när hon med stolthet visade upp sin prinsessa häromdagen :)

Västgötskan sa...

Hihi! Hoppet är det sista som lämnar människan... ;-)

Bra inställning av henne. Styrka är A och O! :-D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...