Sidor

lördag 23 juni 2012

I love löpning

I morse tog jag mig ut i parken för en löprunda och jädrars vad underbart det var! Först värmde jag upp på vägen dit, det tar ändå 15 minuter rask promenad att gå till parken från där vi bor, och sen körde jag fyra rundor så att det blev drygt 25 minuters löpning och sedan hem igen. Jag har längtat så mycket och nu äntligen!

För övrigt är det väldigt deprimerande att se hur många som är överviktiga här. Det finns massor med folk som säkerligen är dödligt feta. Barn, vuxna, gamla. Riktigt ruskigt. Å andra sidan räknas jag till den smala skaran...inget ont som inte har nåt gott med sig!

8 kommentarer:

Västgötskan sa...

Nej, deras matkultur har väl inte det bästa ryktet direkt.. :-P

Maria - Helt (h)ärligt! sa...

Så grymt att du är på plats over there nu!! :-) Kommer följa med spänning... Hoppas allt gått bra med resan osv!

lovely coconut sa...

Härligt att vara på plats! Hur känns det? Här i norra Kalifornien tycker jag inte att det är så stor skillnad från hur det är hemma, kanske en aning mer tjockisar, men de allra flesta är normalviktiga! Lär vara olika i olika delar av USA, vågar inte ens tänka på hur det är i Texas tex ;P

M sa...

Låter härligt... Jag vill oxå älska löpning!

StepUp 2 Fitness sa...

Läser ikapp... Skönt att vara på plats och att du redan är igång med din träning :) Förstår att du känner sorg över att så många är överviktiga...
Ha det gott!

Lisa sa...

Helt ofattbart att du är i NY och springer!!:) njut!

Däremotr det verkligen hemskt med fetman. Speciellt de familjer där man ser att barnen är på väg åt precis samma håll som föräldrarna!... Finns det nåt mer provocerande än två gravt överviktiga föräldrar som sitter på McDonalds och ger plusmenyer åt sina barn? Suck...

Jojjo sa...

Åh varför har jag inte klickat mig vidare hit förr? Segast i stan... underbart, behöver ju träningspepp!

Ann-Louise sa...

Härligt med löpning i parken :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...