Sidor

söndag 22 maj 2016

Över förväntan

Det har snart gått 22 dagar av min utmaning och det går bra! Jag har lyckats undvika socker så mycket som möjligt. Jag har tränat alla dagar utom en denna månad (som ju var min utmaning i maj) och jag har yogat en del också. Yoga är jäkligt bra alltså. Kroppen mår så bra efter et stund med lite härlig yoga. Jag har också mindre träningsvärk då, när jag kör yoga 2 gånger i veckan.

Mitt nästa steg kommer att vara att köra en elimination diet. Min sjukdom, Hashimotos, fungerar så att den blir värre av inflammationer i kroppen. För att se vad min kropp påverkas av ska jag gå på en diet som utesluter t ex gluten, mjölkprodukter, socker etc för att sedan återinföra ett i taget. Då kan man lättare se hur kroppen mår och vad just min kropp kanske inte tål.
Detta är ingen lätt process. Dieten kommer att pågå förmodligen i 1.5 månad och innebär uteslutande av väldigt många matprodukter. Det gäller att vara planerad! Och skriva dagbok hur man mår. Det är jag dålig på.

Generellt är jag dålig på att känna efter i min kropp. När min man frågar om jag känner att något är annorlunda efter att ha tagit t ex medicinen en månad, har jag mycket svårt att svara på det...Jag måste börja känna efter mer och jämföra. Kanske kan en dagbok fungera då? Bara skriva ned dagligen vad man ätit och hur man mår generellt. Trött, uppblåst, ont?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...