Sidor

fredag 13 april 2012

Dag 4 vecka 2 med grymma BR (Bodyrock)

Gårdagens träning var pyramid igen. Jag börjar gilla pyramid mer och mer faktiskt. Jag blev riktigt svettig och passet var bra mycket roligare än tisdagens.
Jag gjorde några modifieringar. För att jag helt enkelt inte pallar att göra t ex:

Sitta på knä och utan att ta hjälp av händerna snabbt hoppa upp på fötter. Herregud? Vad är det för ninjafasoner? Kanske ska det bli mitt mål till slutet av 2012? Då världen ändå ska gå under. Då slipper jag bevisa att jag kan det. I himlen kan man ju ändå göra allt har jag hört.

Gårdagens pass blev som lyder (HÄR är originalet):

1. Tuck jump&lunge - egentligen var det den där man skulle sitta på knä och hoppa. Jag hoppade "vanliga" tuck jumps. 1 tuck jump + en utfall bakåt höger + en utfall bakåt vänster = 1 repetition. Utfallen gjorde jag med vikt i händerna.

2. Tricep push - egentligen på en dipstation. Men jag har ingen. Kan göras mot soffa, bord eller på golvet.

3. Reversed push up - egentligen också i dipstation. Men jag körde i min TRX.

4. Explosive burpee - Gör en burpee, men istället för upphopp tar du hantel eller annat tungt och gör en upprätt rodd.

Dessa övningar görs i cirkel. Första cirkeln 10 stycken reps av alla, andra cirkeln 9...osv.

Efter denna cirkeln som tog 24 minuter, cyklade jag 15 min på cykeln och körde lite magövningar och en axelövning. Ca 50 minuter blev det allt som allt. Lagom!

2 kommentarer:

Löparlisa sa...

Hallo! Halkade in på fin blogg från Ingmarie:) vad är detta för speciell cirkelträning?! Låter kul, och jobbigt!/Lisa

Beatatjata sa...

Du är så COOL!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...