Sidor

måndag 30 april 2012

Peppveckor

Cilla har under maj-månad peppveckor och jag är på. Det kunde knappast komme lägligare då min egen utmaning inom alla utmaningar jag är med i (Hundra Grymma Dagar och Beach For Life) pågår. Min börjar imorgon. Varje vecka ska man sätta upp delmål att sträva mot och mina veckomål denna vecka är:

- få en bra start med min Mindfulness-period och periodisk fasta. All in, trots att jag vet att det kommer att bli hårt första veckan att vänja kroppen.
- att "våga" vara helt träningsfri till på söndag. Söndag får jag gå en PW på löpbandet, inte springa, bara för att det är enda dagen på veckan då jag kan gå till gymmet. Skit i att man kan ha "aktiv" vila. För mig är det allt eller inget. Och första veckan på min mindfulnessperiod tror jag inte att jag pallar att bara vara "lite" aktiv...det får komma senare.
- sköta kosten till punkt och pricka. Nada socker, se till att ta mina kosttillskott etc...
- köra min "självhjälps"-CD minst tre gånger under veckan

Det var min första vecka. Hur blir er vecka?

3 kommentarer:

Fia FIT sa...

Min vecka måste bli tuff. Jag måste öka tempot. Annars kommer jag vara fet på semestern och komma sist på Tjejmilen, vilket är ett projekt på min blogg som JAG dragit igång. :-(

Ingmarie sa...

Min är full av träning i alla dess former. :-)
Springa, cykla, TRX, vattenlöpning, yoga, meditation, simma och utegym. :-)
Vad är syftet med att vila ända till söndag förresten och med den periodiska fastan? Är det mest en test för att se hur det är kanske?
Oavsett är det väldigt spännande att få följa dig! :-)

Cilla sa...

Härlig målsättning =) Jag tycker att det ser riktigt bra ut och jag är lite som du. Allt eller inget ;)

Sammanställningen av samtliga deltagare kommer på min blogg imorgon.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...