Sidor

måndag 30 april 2012

Utvärdering Bodyrock

Nu har jag ännu inte hunnit göra det sista testet, men jag tror inte det behövs för att kunna utvärdera min månad med Bodyrock.
Det har alltså blivit drygt 20 pass under april. Passen har varierat, från relativt lätta pass till väldigt avancerade rörelser och totalt utmattande. Det är nog bra att det varit så pass varierat, ibland behöver man ett lite lugnare pass och ibland ett där svetten stänker åt alla håll.
Det här sättet att träna blir heller aldrig tråkigt. Nya pass, nya övningar, vissa återkommande. Inte bara att stå på ett löpband i 40 minuter och svettas lite. Jag svettas bra mycket mer och får upp pulsen mycket högre vid ett Bodyrockpass än vanliga gymbesök eller löpning. Lite mer som intervallträning. Dessutom känns det som att tiden går fortare. Även om det är jobbigt, känns 40 minuter kortare än om man skulle springa eller gymma 40 minuter. Man är superkoncentrerad för man tänker på formen, på antalet reps osv. Väldigt fokuserad.
Så, har min form ändrats något? Nu har jag inte tänkt på den fysiska formen, rent utseendemässigt, men prestationsmässigt? Ja. Jag kan göra vissa övningar korrekt nu som jag inte kunde göra tidigare. Jag orkar hålla fullt tempo längre och mina armhävningar har förbättrats avsevärt. De flesta görs nu på tå i övningarna. Jag kanske inte når hela vägen ned på alla, men I am getting there. Även om jag inte faktiskt gjort plankan så ofta, har min uthållighet blivit bättre även där.
När jag flexar mina muskler i spegeln ser jag tydliga förändringar (även om nu inte utseendet var mitt främsta mål nu).
Den kommande månaden blir mer fokuserad och då kommer även formen in, kroppen. Hur den ser ut. Jag lutar mer och mer åt Bodyrock-konceptet plus lägga till lite tyngre styrka vid något pass i veckan. Och givetvis kosten. Den är A och O vid en formtopp.

5 kommentarer:

Beatatjata sa...

Ska du göra testet också? Vi får se resultaten i så fall va?!

Grymt bra jobbat iaf, förstår att du förbättras för en del av de där passen verkar vara riktiga mördarpass. Samtidigt är ju känslan obetalbar efteråt. Precis som du skrev hos mig ang gårdagens gym+intervaller, den där känslan man alltid strävar efter men inte alltid når. Fy vilken power det är i den! Det är kanske det som gör att man verkligen fastnar för träningen och att tom jag, som inte har en vinnarskalle if my life depended on it, börjar bli lite smått competetive i vissa lägen... Spännande utveckling!

KRAM!

Jenny - Pigg och stark! sa...

Grattis till väl genomförd utmaning! Vad roligt att du både ser och känner resultat. Jag är superimponerad av dig!
Ska bli jätteroligt att följa dig under maj, både när det gäller träningsupplägg och periodisk fasta.
Kram!

Västgötskan sa...

Vad roligt att det är sån skillnad. Heja dig! :-D

Malin-Charlotta sa...

Härligt du är så nöjd! Tycker det är bra när du skriver upp övningarna ibland i bloggen, prefekt övningsarkiv som jag tackar mycket för!

Gjorde armhävning med klapp på axelnudd och armhävning med twist för några dagar sen. Aj, aj, aj ...åh Tack! Haha!

Sen vill jag tipsa. Jag gästbloggade igår, hoppa in hos mig och klicka dig vidare. Jag skrev ett inlägg som jag tror passar dig just nu betanke på vad du skrev hos mig häromdagen.

Sköt om dig på bästa vis, Trillis. 1 Maj Kram!

Anonym sa...

I dont know what to say. This blog is fantastic. Thats not really a really huge statement, but its all I could come up with after reading this. You know so much about this subject. So much so that you made me want to learn more about it. Your blog is my stepping stone, my friend. Thanks for the heads up on this subject.
HTTP://www.CoolMobilePhone.net

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...