Sidor

torsdag 27 februari 2014

Ska jag våga??

Okej, så här är det va. Jag klarar inte av att hålla sockernivåer nere när jag inte har sockerförbud. Jag kan inte. OM jag nu ska komma i någon slags form inför sommaren, måste jag sluta tvärt ett tag.
Också eftersom jag har mitt lopp i Central Park i mitten på juni. Jag kan inte springa med alla dessa extra kilon...
Träningen är ju igång kan man säga. Om än på låg nivå. Jag går mer, jag tränar minst tre dagar i veckan. Känns bra.

Så, jag funderar på att från och med måndag nästa vecka skippa ALLT socker. Choklad, godis, chips, popcorn, glass, fika, dricka. You name it, I will not eat. Allt socker bort fram till efter loppet den 14 juni. Vågar jag det tro?
Det känns som att det är enda utvägen att klara av att gå ned i vikt. Jag VET att vikten inte är det viktigaste, men jag bär på 15 extra kilon just nu. Det är ganska mycket. Speciellt om man ska löpträna...

Jag ska fundera på detta, men det lutar åt sockerdetox...

5 kommentarer:

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Eller så kanske du kan dra ner på sockret bara. Men det fungerar inte för dig kanske?

Camilla sa...

Eller kan det fungera att sluta med sockret en eller två månader för att få en kickstart och komma igång med träningen. När du väl kommit igång så kanske det löser sig även om du äter lite socker.
Bara funderingar, men gör så som det passar dig.

Camilla sa...

Eller kan det fungera att sluta med sockret en eller två månader för att få en kickstart och komma igång med träningen. När du väl kommit igång så kanske det löser sig även om du äter lite socker.
Bara funderingar, men gör så som det passar dig.

Bettan sa...

Varför inte?
Jag brukar tycka det är lättare om jag har nåt som jag får snaska på nån gång under veckan men det är ju individuellt vad man tycker är enklast.
Funderade lite på om jag också skulle köra nåt sånt igen, fast med lite mer tillåtet, men det här veckan har min energinivå varit i botten varje eftermiddag så jag orkar inte än.

Malin-Charlotta sa...

Ofta är det en kick att bara klara av att göra något man bestämt sig för. Ett slags kvitto på att Man Kan! Ge dig själv det bästa, Trillis, sedan vad det bästa är, det vet bara du <3

Kram & Heja!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...