Sidor

söndag 23 mars 2014

Grym benträning!

Igår körde jag en Zwow-workout och det känns idag! Jisses. Rumpan, som jag inte känt på över ett år, fick sig en rejäl omgång!

Jag gjorde om originalupplägget något eftersom jag inte kan hoppa i lägenheten (inte för mycket i alla fall, för då blir grannarna under galna).

3 rundor av:

1 minut hopprep (jaghar inget hopprep så jag hoppade på stället och försökte att inte dunsa för mycket)
50 snabba squats
10 utfallshopp per ben. Man går ner i utfalls position med ena benet. Hoppa sedan upp och ned 10 gånger hållandes samma position. Gör samma sak med andra benet.
25 gående utfall (egentligen ska det vara 25 split lunges, dvs att man går ned i utfall med ena benet och sedan hoppar över till andra benet i utfall, men det låter för mycket i min lägenhet!)

På tid, tre rundor!

Kändes kan jag säga! Speciellt dagen efter när jag gav mig ut på årets andra löprunda...Jag kände både rumpa och vader. Lyckat!

2012. Jag känner mig sköldpaddan just nu. Men ni vet ju att han vinner i slutändan i alla fall!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...