Sidor

lördag 5 november 2011

De där jäkla mellanmålen

Alltså, man tröttnar ibland. Det känns som om man käkar samma sak vareviga dag och ett "lätt" mellanmål som en macka med ost är det ju inte tal om under en fokusmånad. Vad sjutton äter man? Det är många som frågar på sina bloggar och det gör jag med. När jag fått in ett gäng tips lägger jag upp dem som en lista i högerspalten.
Här är mina tips:

  • Kesella med proteinpulver (choklad) med några nötter och tinade bär
  • Kesella med fun light, nötter och bär
  • Keso med mandlar och äpple, samt kanel
  • Proteinshake och en tesked jordnötssmör (så klart ska det vara ekologiskt och inte Skippy med socker)
  • En dl turkisk yoghurt, en klick jordnötssmör och kanske lite lite honung
  • Kesokaka I receptet brukar jag lägga till kanel och kardemumma också...servera med tinade bär
  • Idag gjorde jag en Olga och åt kesella med osockrad äppelmos och kanel. Himlars vad gott det var! Jag gjorde äppelmoset själv. Tärnade äpplet i små bitar, i kastrull med lite (OBS! lite) vatten. Låt koka sakta i 30 min, mosa gärna lite då och då. Jag hade i lite kanel under tiden. Nästa gång ska jag också lägga till lite ekologiskt vaniljpulver. Supergott! Nu måste jag köpa mer äpplen imorgon och göra mer!
  • 1 Ägg med en klick keso och nån grönsak. Salta och peppra.
  • Äggviteröra med en bit skinka och nån grönsak
  • Keso med lite hackade mandlar och lite torkad frukt (går ju att köpa, men är säkert godare och nyttigare att göra en egen blandning!)
  • Coltingpannkaka med lite bär (eller osockrad äppelmos). Man kan gör en hög pannkakor och ha i kylen ett par dagar och ta fram en åt gången...
Ja, det fanns ju en hel del mellanmål ändå...Jag äter inte bröd alls så hårt bröd och Finn Crisp går bort än så länge. Även om jag ääääääääääääääälskar bröd. Älskar. Älskar. 


Lånad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hej!
Jag är ganska ny på din blogg (jättefin blogg btw.)Men jag undrar lite varför du inte äter Finn Crisp?? Jag trodde Finn Crisp var en bra grej, men jag har kanske missat nåt??

Lycka till vidare! Du verkar ha fokus och full koll på läget :)

/Trine
www.mammakroppen.blogg.se

Anonym sa...

Tack Trillis!! Bästa listam;-) KRAM!!!!!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...