Sidor

fredag 4 november 2011

Dessa val, hjälp mig!

Idag var inne och fingrade på Kettlebells på sportaffären i stan. De hade en 8 kg (vilket jag har redan) och en 16 kg. Ingen 12 kg tyvärr. Jag testade att swinga 16 kg, så gott det gick med tanke på att den faktiskt är i sitt paket, och det kändes mycket bra. Bättre än 8 kg. Jag ska in och kika på den igen imorgon tänkte jag. Nu är  jag så himla osäker på om jag ska gå till 16kg på en gång. Är det lite dumdristigt? Samtidigt vet jag att jag kommer att nå dit ganska snart och att investera i en 12kg, och sen 16 kg om nån månad, känns jobbigt...fast å andra sidan använder man ju olika tyngd i olika övningar. Gah! What to do?
Jag tycker de där KB som Jillian Michaels använde i sin video där man kunde lägga till vikter, vore superbra...allt i samma paket liksom.
Måste fundra lite på detta.

3 kommentarer:

Beatatjata sa...

Jag svarade i min blogg men jag skulle nog köpa 16 nu (För swings) och komplettera med 12an sen (för andra sorters övningar, du behöver ändå verkligen behärska swing-tekniken för att kunna gå vidare till andra grejer på ett säkert sätt!)

Malin-Charlotta sa...

Gha vilket dilemma! Sov på saken är nog mitt bästa råd, tyvärr. Eller...finns det någon annan sportaffär nästgårds? Typ, du gillar ju att åka bil & kan "leka din bokstavslek samtidigt ;-)

Etty sa...

Jag tycker som Beata. 16 till swingen och komplettera sen med en 12:a. Kör 8:an till svårare övningar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...