Sidor

söndag 4 november 2012

YES!!!!


Efter fem lååånga dagar utan ljus så kom det äntligen tillbaka! Det är som när man väntar och väntar och till slut tror man att det för alltid kommer att vara så här. Elen kommer aaaaldrig tillbaka. I alla fall kom vi tillbaka igår kväll till vår kalla lya som vanligt. Denna gång riktigt förberedda med fleecesockor och långkallingar. Näsan gick det inte att göra nåt åt, den fick sticka upp över täckkanten, iskall och försummad. Men så. Mitt i natten, runt 02, vaknar jag till av nån anledning och öppnar ögonen. Och vad skådat mitt öga? LJUS!! Lampan. Det tog några sekunder innan jag riktigt fattade vad det var som hände. Sen var jag tvungen att väcka maken och berätta den goda nyheten. Under natten värmdes så sakta vårt rum och vår lägenhet upp och på morgonen var det inte så hemskt att vakna. Underbart!
Dagen har spenderats genom att städa, tvätta kläder och inhandla matvaror. All vår mat blev ju förstörd givetvis. Jag passade på att städa kylskåpet riktigt rent och sen fick nya varor plats där inne. Inget ont som inte har nåt gott med sig, som det heter...

Men NU! Ljus! Värme! Internet! TV! Kylskåp!

6 kommentarer:

Maria sa...

Vilken känsla kan jag tro, vi kan nog inte riktigt förstå tror jag vad ni varit med om. Saker som man tar för givna ..
Skönt att det börjar lösa sig.
:)

Camilla sa...

Härligt!!
Ibland kan det kännas sunt att inte ta allt det där vanliga för givet. Vist är det lyx med el, värme och ljus!

Anonym sa...

helt galet att ni var utan så länge, tänk va beroende man är ändå, av allt. eller ja, hela livet är ju liksom baserat på el när man tänker efter. skönt att det är som vanligt igen och att ni klarat er bra igenom ovädret. stor kram <3

Anna sa...

Åh, fantastiskt! vad skönt :D

Ingmarie sa...

Åh vad skönt för er! Måtte den få stanna kvar nu.

Lisa sa...

Grattis!! Shit vad skönt... Måste ha varit sjukt jobbigt!

känner förresten igen det där med tidsbsrist och träningsmotivationsbrist då och då. Men lusten kommer alltid tillbaka:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...