Sidor

lördag 5 januari 2013

Fy fasiken vad lurad!

I morse var jag på posten för att hämta ut ett paket, som senare visade sig vara borttappat (tack för det televerket!!). Jag gick därefter till affären för att handla lite knäckebröd. Det härliga i kråksången är att de säljer Wasa. Visserligen snordyrt. Ungefär 20 kronor för ett litet paket. Galet!
Jag passade också på att köpa lite torkad mango (brukar köpa det på ett annat ställe i vanliga fall, men nu var det långt dit) som lördagsgott. På vägen hem öppnade jag paketet och käkade. Tog några bitar och sen några till. Kände mig misstänksam. Men fortsatte att ta nån bit. Till slut bestämde jag mig för att kika på undersidan av paketet och där står det "Dried mango, SUGAR...." Vad i h-vete rent ut sagt! VEM tillsätter socker i en produkt med torkad frukt???

Här gäller det att LUSläsa på ALLA paket för rätt vad det är så blir man lurad...Tusan också. Mitt sockerfria år liksom...

5 kommentarer:

Lotta Fokuserad Energi sa...

Tyvärr är det socker i mycket torkad frukt, till och med torkade blåbär har fruktjuice med socker i sig... :-( Det är mycket att läsa på förpackningar om man vill vara säker på vad man äter. Kram på dig!
PS Nu bloggar jag igen!:)

Beatatjata sa...

Samma sak här! Jag har ännu inte hittat någon torkad frukt eller bär utan socker/fruktjuice tillsatt.

Maria sa...

Ja jag har också märkt att det är socker tillsatt i torkad frukt.
Vet inte om det eg är svårt att torka själv!? Borde inte vara det. Vet att äppelskivor hänger man ju bara på tork..
Hoppas du hittar en lösning!
:)

M sa...

Tycker nästan all torkad frukt är sötad!

Malin-Charlotta sa...

Hua, torkad frukt är ofta en sockerbomb. Nya tag, Trillis!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...