Sidor

måndag 14 april 2014

Vecka 2

Tänk, så har det gått ännu en vecka och sammanlagt så här långt har jag gjort 15 träningspass. Inte illa! Det känns så skönt att träna varje dag på något sätt. Jag har så mycket mer energi om dagarna. Träning, i kombination med promenader och sol och värme gör verkligen under för energidepåerna som fylls på (trots att vissa nätter är mycket vakna med lillen)...
Förra veckans pass såg ut som följer:

Måndag:
Ren styrka för hela kroppen med vikter. Promenad. Mammamage-appen
Tisdag:
Yoga, eftersom jag hade sjuk träningsvärk efter måndagens pass. Det märks att jag inte tränat styrka ordentligt på ett tag. Mer sånt! Promenad och mammamage-app.
Onsdag:
Löpning. 2 min löpning, 1 min rask gång. Tog ett extra varv runt banan dessutom. Ca 45 min allt som allt.
Torsdag:
Jag hade mycket att göra denna dag och jag fick panikträna lite i slutet av dagen. Blev tre omgångar tabatapass (allt som allt 12 min) för benen. Plus mammamage-app.
Fredag:
Första träningspasset med mammagruppen. Vi sprang ett långsamt pass på ca 2.4 km. Jag sprang långsamt hela vägen! Jag har det fortfarande i mig alltså! Plus att jag hade barnvagnen med mig som jag sköt framför mig. På fredag lämnar jag sonen hemma tror jag. Jag är inte redo att springa med vagn!
Lördag:
Jillian Michaels 30 Day shred nivå 1. Svettigt, men alldeles lagom.
Söndag:
Yoga 40 min. Appen som jag laddade ned är helt okej för att vara gratis. Det finns en pro-version också, men jag vill testa gratisversionen ett tag till först. I tisdags körde jag den korta på 20 minuter. Den kändes alldeles för kort. Den som jag körde idag var aningen för lång. Tyvärr var det många solhälsningar i den långa versionen...Jag ogillar när man kör många repetitioner av samma pose, blir lätt uttråkad...Jag menar, sammanlagt var det säkert 20 solhälsningar eller så (uppblandat med andra poser före och efter).

Rent viktmässigt har det börjat hända saker. Efter första veckan stod jag i princip still på allt. Centimetrar och kilon. Idag, när jag mätte, har det börjat röra på sig igen. ca 2 kg ned från startvikt. Några cm i midja, lår, rumpa och arm har försvunnit. Det tackar jag för!
Jag håller stenhårt på mina kalorier, och känner att jag har mer koll på portioner nu än tidigare. Plus att jag är mätt så gott som hela tiden eftersom jag äter mer proteiner och en stor frukost (eftersom jag äter efter Periodisk fasta, äter jag det största målet runt klockan 10.00). Frukosten håller mig väldigt länge. Jag försöker att bara äta när jag är hungrig, förutom då jag ser att jag är alldeles för lågt på kalorierna den dagen. Jag vill inte ligga under 1600 kalorier på en dag åtminstone.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hälften klart! Inspirerande!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...