Sidor

söndag 20 april 2014

Vecka 3

Ja, vad ska man säga? Det rullar fasiken på det här. Första veckan räknade jag ned antalet träninspass...5 gjorda, alltså 26 stycken pass kvar...under vecka två gjorde jag ungefär samma sak...men så denna veckan har jag släppt det helt. Nu är det istället, shit, är det slut om ungefär en vecka redan? Vad ska jag göra då? Det känns jäkligt bra att utföra nån slags träning dagligen. Det ska jag erkänna. Dock är det sjukt drygt att göra träningen om den inte blir av på morgonen. Dagen liksom sveper förbi och så är det middagsdags, läggdags och så är man helt slut. Plus att vi bara har ett sovrum och ett vardagsrum. Jag tränar hemma. På kvällen skulle jag alltså behöva träna i vardagsrummet och jag gillar att träna ensam (eller med ett barn i släptåg om det måstes)...Och sonen har en förmåga att vakna upp ibland, även efter att han lagt sig på kvällen...

Träningsveckan har sett ut som följer:

Måndag:
HIIT-pass med Zwow.
Tisdag:
Styrka med vikter
Onsdag:
Yogapass
Torsdag:
Ingen träning! Efter en dag med tre ungar i släptåg, varken hann jag eller orkade. MEN jag gjorde två pass idag söndag istället...
Fredag:
Löpning med mammagruppen. SPRANG 3 km, UTAN att stanna. Och SPRANG 2 km hem dessutom efteråt! Japp. 5 km löpning. Fantastiskt. En mil känns inte helt främmande nu faktiskt.
Lördag:
HIIT-pass med fokus på benen. Supergrymt pass var det verkligen. Vet inte om det var så smart att göra passet dagen efter så mycket löpning, men det gick bra faktiskt. Lägger upp passet senare!
Söndag:
Tabatapass 16 min. 4 min armhävningar (herregud, MÅSTE öva mer på armhävningar, jag är grymt svag i bröstmuskulaturen), 4 min bicepcurls, 4 min axellyft framåt och 4 min squats.
Yoga 20 min.

Maten har väl varit okej denna vecka. Jag har legat inom 2000kalorier alla dagar utom två. Idag söndag räknar jag inte kalorier eftersom det är påsk och jag helt enkelt inte orkar eller vill. Och tisdagen bjöd på lite för mycket nyttigt gotts. Men det var ett medvetet val och jag är okej med det.
Jag vägde in mig i morse och allt som allt har jag tappt 3 kg på lika många veckor. Centimetrar försvinner också och det känns bra. Jag stramar upp lite nu sista veckan.

Kepsen är typ hundra år gammal, men jag kan inte springa utan keps. Känns jätteskumt utan. Kanske ska införskaffa en ny?

Nya skor ska också inhandlas. Ett bra tag innan loppet så att man kan springa in dem.

Helgen bjuder iaf på nyttiga ägg!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...