Sidor

tisdag 29 april 2014

Vecka 4

Ja, det där blev ju inte alls som tänkt med nåt egentligen. De första tre veckorna gick ju alldeles smidigt. Medan den sista veckan gick väldigt mycket sämre. Bristen på sömn (sonen vaknar många gånger per natt) kom ifatt mig och jag befann mig i en svacka rent energimässigt och mentalt. Jag och sömnbrist går verkligen inte ihop, jag blir som en jäkla zombie. Så förra veckan blev det 4 utav 7 pass. I söndags satt jag nästan bara i soffan hela dagen och stirrade rakt fram. Så trött var jag. Jag gick och la mig halv tio på kvällen. Sonen har dessutom bestämt att det är skönt att kliva upp 06 på morgonen numera (förut vaknade han mellan 06.30-07.30, STOR skillnad)...Igår måndag var samma sak. Men då fick jag en skön tupplur med sonen på morgonen. Och vilken skillnad det blev! Nästan som att jag druckit sju koppar kaffe - så mycket energi kändes det som om jag hade plötsligt!

Jag tränade dock både igår och idag. Nu har jag också en plan för maj som börjar på torsdag. Morgonpromenad/löpning plus träning i parken efteråt (TRX eller HIIT). Precis som sommaren 2012 - den bästa träningssommaren någonsin. Känns bra detta.

Imorgon kommer jag att utvärdera min aprilmånad, före-och efterbilder ska jämföras, likaså mått och vikt. Sedan tar vi maj. En månad i taget känns väldigt bra! Jag försöker att komma i lite form till sommarens bröllop. Svågern och hans tjej ska gifta sig i slutet av juli. Vore fantastiskt att kunna komma i en av de fina klänningar som jag faktiskt har och slippa köpa en ny. Å andra sidan har jag inget emot en ny klänning heller :)

Hur går det för er?

1 kommentar:

Anonym sa...

Men fyra pass är bättre än inga pass och mer än ett pass varannan dag!
Hoppas lillskrutten börjar sova bättre!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...