Sidor

fredag 5 juni 2015

2. Mitt första träningsminne

Detta inlägg publicerades inte som det skulle! Kommer nu!

Jag kommer ihåg att jag som liten tränade mycket olika saker, men slutade efter en kort tid. Vi bodde nära ett stall och jag började rida som 6-åring, men det var en dyr sport att hålla på med och jag tror det var därför som jag höll på en termin bara. Jag kommer ihåg att vi skulle rida ute i spåret en gång och vår lärare ville att vi skulle galoppera en bit och min häst satte fart, och jag gled nästan av hästen. Det är mitt starkaste minne av ridningen. En annan gång red vi över plintar på marken och min häst tvärstannade. Jag flög över huvudet på hästen, landade på marken framför, på rumpan. När man ramlade av hästen var tradition att bjuda på tårta nästkommande

Vad är ert första träningsminne?

1 kommentar:

Camilla sa...

Om dte är första träningsminnet vet jag inte, men ett tidigt. Många tjejer i min klass började träna fotboll. Kul, jag hängde med. Det var helt ok att träna fotboll, men det där med match verkade läskigt. När man tränat fem gånger fick man vara med på match för det var ju det alla ville (utom jag). Jag tränade fem gånger sedan slutade jag. Så här i efterhand tror jag inte att det hade varit något problem att säga till att jag ville vänta med att spela match, men så kändes det inte då. JAg gick väl på mellanstadiet eller så.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...