Sidor

måndag 31 oktober 2011

Magdödaren

Jag lovade att vidarebefordra ett magdödarpass så här kommer det! Plankan i all ära. Jag spyr galla på den, oavsett vilken form plankan kommer i (finns ju massor med variationer). Det ÄR en bra övning. Faktiskt. Jag kör en - två gånger i veckan nu (tidigare varje dag), men jag är trött på den. Jag vill mixa om lite. Testa nytt. Nu finns det de som är plankfrälsta och skriker att man absolut inte ska köra något annat än plankan! Absolut inte! Jag själv står lite på sidan av med mina glittriga pompoms och viskar i smyg: Äsch, några crunches och andra magövningar skadar inte....
Faktiskt är det roligt att testa lite nytt och köra olika övningar. Det finns också många andra övningar som inte direkt involverar magen men som faktiskt ger en ordentlig omgång i det området i alla fall. Många vittnar om att KB-träning ger superskön träning till absen. Något jag måste testa själv så klart!
I alla fall, för er modiga kommer nu ett riktigt magpass från Lina som jag själv ännu inte testat, men kommer att så småningom.
Klicka HÄR.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack :-) Jag bar precis ut min magbänk i garaget för någon helg sedan. Även om jag hade 25 kg viktplattor i händerna så var det ingen utmaning jmf med annan träning jag fått av Olga.. Ska jag behöva bära in den igen? :-) Skratt

Etty sa...

Ja, kb träning ger ett riktigt magpass - jag kör inga plankor längre! Du måste testa!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...