Sidor

måndag 31 oktober 2011

Ny älskling

Jag gjorde det! Nu har jag blivit med Kettlebell! Sist av alla typ. Nu måste jag börja slänga med massa snygga uttryck som "swings" och "snatches" och grejer.
Jag hittade en kettlebellvariant på Coop Forum som kostade 249kr. Inte illa. Jag började på 8 kg. Kanske var jag aningen övermodig, men 4 kg kändes på tok för lite. 12 kg fanns inte ens så det var heller  inte något alternativ.
Nu ska jag börja kolla runt på videos. Bland annat de som Lotta tipsade om och om någon annan har tips på nybörjargrejer är jag tacksam för det!
Jag känner att jag kanske kör första passet nån gång torsdag/fredag. Spännande saker på gång med andra ord!

5 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul med kettlebells! Jag har faktiskt inte provat det ännu även om jag tänkt länge att jag ska göra det.

Träningen och livet sa...

Kul, lycka till med nya älsklingen. Jag har kört en del på gymmet, det är väldigt effektiv träning!

Beatatjata sa...

Kul kul! 8 är bra att börja med men jag tror att du är så stark att du behöver en 12a snart. Börja med att kolla massa videos på youtube för swing så att du bemästrar den så bra som möjligt, öva öva. OCh sen gillar jag verkligen myomytv.com. Dels finns det många tutorials och hon går igenom noga olika övningar. Passet jag kört ett par gånger är för nybörjare och det finns en video där hon förklarar varje övning noga, exakt hur man ska stå med fötterna, hur man ska spänna sig osv. Och så finns det en "train along"-video där hon kör samtidigt med dig och tipsar under tiden. är från 14 oktober, train along kettlebell workout for beginners. Kolla in!

Trillingnöten sa...

Tack Beata! Jag ska kolla in den och köra den första gången på fredag när det är premiär---viktigt att det blir rätt med form och hållning.

Karin: Ska bli spännande att läsa om när du testar i framtiden!

Träningslycka: Skönt att höra att det ger nåt!!

Anonym sa...

8 kommer vara för lätt för dig att svinga med. Kör på 12. För att swingen ska bli korrekt behövs mer tyngd. Du kommer snabbt avancera till 16 :)
Men 8 kg är bra till andra övningar.
Lycka till! Spänn magen! :)
Hälsningar Jenny

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...