Sidor

torsdag 13 december 2012

Det bästa med just nu

Det bästa med att ligga på ett kaloriöverskott är att mina muskler tycks växa mer...Jag hoppas på det i alla fall. Jag lyfter tyngre, jag känner hur jag blir starkare. Mina lats har också expanderat. Lite intressant. Men så tänker jag efter. Tidigare "utmaningar" har alltid gått ut på att hålla ett kaloriunderskott och träna. Det bygger man väl inga muskler på direkt? Så jag ser denna tid som muskelbyggande istället (det är ingen dålig mat jag äter egentligen, även om mer onyttigt slinker ned än jag skulle vilja)...och sen får jag väl ha en "deffande" period nästa år. Inget ont som inte har nåt gott med sig!

4 kommentarer:

Cilla sa...

Visst är det härligt att känna sig starkare och se hur musklerna växer? Jag har också växt den här hösten och märker stor skillnad på styrka. Helt klart att jag behöver genomgå någon form av deff när det nya året börjar men det finns helt klart potential för att skala av och låta nya, snygga muskler komma fram :) You go girl!

Lotta Fokuserad Energi sa...

Smart tjej:) Kram på dig!! Det enda jag är helt säker på att ångest är galet ONYTTIGT.

Malin-Charlotta sa...

För att få muskeltillväxt ska man ligga på ett överskott, så du är helt rätt. Underskott - inga större muskler. För mycket konditionsträning, heller inte lika mycket tillväxt. Bara att välja ;-)

Lisa sa...

Spännande! Jag tror faktiskt att det inte spelar någon roll om det "slinker ner" lite extra gott ibland. (Ok, rätt ofta för mig.) Jag vill också bygga lite grand, och då måste man ju ligga på överskott! Och det ger resultat, fast för mig går det ju extreeeemt långsamt. Jag vet inte hur min kropp lyckas förbränna allt, haha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...