Sidor

måndag 31 december 2012

Det blir inget

Här blir det inget avslutande inlägg med reflektioner över året som gått. Det var ett bra år till att börja med. Jag var på topp. On topp of the world. Träningen funkade, kosten gick som smort. Sen tog livet en vändning. En flytt. Ett nytt jobb. Nya rutiner. Och där föll jag platt. Lika platt som en pannkaka. Mina nya fina rutiner med mat och träning hade inte hunnit sätta sig tillräckligt fast och därmed föll jag rakt ned. Ut i tomma intet.

Det jag saknar mest är att träna mer. Nu kommer jag iväg 2-3 gånger i veckan. Jag vill komma upp i 5 åtminstone. Men våren ser jobbig ut. Jag måste plugga till 7 olika prov som ska genomföras före juni. Jag jobbar heltid. Jag har svårt att träna hemma (finns varken utrymme eller möjlighet) och måste till gymmet.
Istället för att se bara det mörka ska jag tänka så här:

- Jag KAN faktiskt träna 3 dagar i veckan. Se till att göra det mesta utav de gångerna!
- Jag KAN träna i trapphuset och kan säkert klämma in en dag där också
- Jag KAN träna fast jag är trött. Det gäller att bara masa sig i kläderna och ge sig ut.
- Jag MÅSTE träna för att må bra och jag prioriterar träningen just därför.
- Jag KAN påverka kosten och ska göra detta också.

Allt detta tillsammans kommer att göra 2013 till ett toppenår!

5 kommentarer:

föräldrafitness sa...

Så rätt att tänka positivt, gott nytt år!

Maria sa...

Bra tänkt där!! Man kan/klarar mer än man tror.. och det fixar du säkert!
Gott Nytt År!!
Kram :)

Anonym sa...

Helt rätt. Man får försöka se det positiva!

Gott nytt! :-)
Kram M

Madame Edith sa...

Gott Nytt År önskar Madame Edith

Camilla sa...

Klokt tänkt!
Som vanligt är den bästa träningen den som blir av. Lägg dig på en lagom trivselnivå så kan du trappa upp senare när resten av livet tillåter det. I alla fall vill inte jag bara leva med träning och mattänk. Livet är så mycket mer.
Gott Nytt År!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...