Sidor

torsdag 6 december 2012

Lite upptagen

Jag är visst lite upptagen med att käka pepparkakor och att planera julmaten just nu. Och så klart att testa alla nya kaffesmaker på Starbucks. Pumpkin Spice Latte, Peppermint Mocha...you name it, I drink it.

Jag ska alldeles strax, om en vecka, börja bakning. Jag har beställningar från dottern som fyller år. En tårta med prinsesskrona till födelsedagsfirandet hemma med familjen. En prinsesskrona minsann? Jag filar redan. Hur fasiken får man till det? Inte nog med det. Till skolan, där vill hon bjuda tjejerna på prinsesscupcakes (det var visst en annan tjej som hade det temat med Disneyprinsessor) och killarna ska ha spiderman...Herregud! Jag svettas redan!
Inte nog med det så måste jag baka vår fruitcake till jul också. Den ska "lagras" i två veckor och baddas i konjak nån gång i veckan. DET ser jag fram emot. En gnutta till kakan, ett glas till mig...mohahaha....

4 kommentarer:

Camilla sa...

En sån där fruktkaka bakade svärfar ett år. Mumsigt gott blev det!

Marie sa...

Mmm, starbuck! : )
Oj, mycket att stå i, december är ofta en busy men mysig månad tycker jag.

Ingmarie sa...

Pumpkincoffe. Smarrigt värre. Liksom Pumpkinpaj. Lycka till med bakningen. (Själv hade jag fuskat och köpt färdiga. ;-) )

Lisa sa...

Shit det låter som väldigt avancerade bak-kreationer det där! Haha, jag skulle aldrig ens våga mig på det... Väntar ivrigt på strabucks härhemma:)




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...