Sidor

lördag 22 december 2012

I am so excited!

Seriöst. Jag är supertaggad inför det nya året! Jag har så mycket utmaningar på gång, nya infallsvinklar på kost och träning och så det hela året utan junkfood och socker. Trots att det är lite skrämmande är det också en fantastisk utmaning. Socker är INGET kroppen behöver. Jag såg "Historieätarna" igår kväll där de levde en vecka under beredskapstiden (runt 1940). Historikern påpekade att det var mycket lite socker i omlopp, man åt mycket rent och drygade ut eftersom man ransonerade maten. Det var också en tid då folkhälsan var i topp!
Så här ser min lösa "Plan" ut för 2013 månad för månad:

Januari - fokus på kosten. Lägga allt till rätta, dra bort "skiten", äta mer rent. Träning tre dagar i veckan.

Februari - kosten ska vara lite mer tillrättalagd vid denna tid. Träning 4 dagar i veckan. 2 dagar gym, 2 dagar hemmaträning.

Mars - Bodyrockutmaning

April - Yogafokus

Maj - Börja springa på helgen igen. Lördag och söndag morgon. Detta ska pågå sommaren genom.

Juni - mer uteträning igen. Tennis, löpning, Bodyrock i parken.

Jag vet ännu inte hur jobb kommer att se ut under sommaren. Här är ju semestern minimal. Om man har tur finns det 1-2 veckor semester, även för förskollärare. Just nu känner jag inte att jag vill stanna på jobbet där jag är. Men vi får se...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en grymt bra plan!!
Kram och god jul :D

Malin-Charlotta sa...

Bra mål! Skriv ner dom och titta på dom ofta! Ta sikte!

Anna sa...

Vilka bra mål du har inför nästa år. God Jul! Kramar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...